Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33447
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorهنية, عريف-
dc.contributor.authorأسماء, بن الشيخ-
dc.date.accessioned2023-07-04T16:07:47Z-
dc.date.available2023-07-04T16:07:47Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33447-
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى معرفة مدى تمثل المستويات المعرفية حسب تصنيف بلوم في أسئلة اختبارات مادة البلاغة العربية في قسم اللغة والأدب العربي لجامعة ورقلة، حيث كانت العينة عبارة عن اختبارات البلاغة في المستويات التي تدرس علم البلاغة لفترة ممتدة من 2017/2023، وقد تم تحليلها وتصنيفها حسب المستويات المعرفية، فكانت النتائج دراسة كالآتي: حيث اشتملت أسئلة اختبارات البلاغة على التطبيق37.12% فالتحليل 32.43% فالفهم12.83% ثم التذكر6.75%ثم التركيب5.40%، والتقويم5.40%.en_US
dc.description.abstractL’étude visait à savoir dans quelle mesure les niveaux de connaissances sont représentés selon la classification de Bloom dans les questions des tests de rhétorique arabe au Département de langue et littérature arabes de l’Université de Ouargla. Les résultats de l’étude ont été les suivants : Test de rhétorique les questions comprenaient37.12% d’application , 32.43% d’analyse , 12.83% de compréhension ,6.75%de mémoire, 5.40% de composition, 5.40% d’évaluation.-
dc.description.abstractThis study aimed to find out the extent to which knowledge levels are represented according to Bloom’s classification in the questions of Arabic Language and Literature at the University of Ouargla, where the sample was rhetoric tests in the levels that teach rhetoric for according to. Cognitive levelsThe results of the study a period of 2017/2023, and it was analyzed and classified were as follows: the questions of rhetoric tests included37.12% application, and the analysis32.43%,understanding12.83%,theremembering6.75%, synthesis5.40%, the evaluation5.40%.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectالمستوياتen_US
dc.subjectالمعرفيةen_US
dc.subjectالاختباراتen_US
dc.subjectاللغويةen_US
dc.subjectالبلاغةen_US
dc.subjectالعربيةen_US
dc.subjectتصنيف بلومen_US
dc.subjectالتقويم.en_US
dc.subjectniveauxen_US
dc.subjectcognitifsen_US
dc.subjecttest de langueen_US
dc.subjectrhétoriqueen_US
dc.subjectarabe-taxonomie de Bloomen_US
dc.subject- calendrieren_US
dc.titleالمستويات المعرفية لأسئلة اختبارات مادة البلاغة العربية في قسم اللغة والأدب العربي بجامعة ورقلة -دراسة تحليلية تقويمية-en_US
dc.typeOtheren_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
بن الشيخ أسماء_compressed.pdf2,34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.