Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33500
Title: EFL Teachers’ Challenges in Teaching Listening Skills
Other Titles: Case study :3rd grade primary school teachers in Touggourt
Authors: Amrani, DjalelEddine
YAKOUB, BENACHOURA
Keywords: challenges
listening skills
primaryschool EFL teachers
défis
capacitésd’écoute
enseignants EFL à l’écoleprimaire.
التحديات
مهارات الإنصات
معلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في المدارس الابتدائية
Issue Date: 2023
Publisher: Kasdi Merbah Ouargla University
Abstract: The current study investigates the common challenges that EFL primary school teachers face while teaching listening skills. It is hypothesized that EFL teachers at primary schools encounter difficulties while teaching listening skills in their classrooms. To test the validity of the hypotheses, a questionnaire was administered to 28 EFL teachers at a primary school in Touggourt from the results obtained from the questionnaire. Teaching listening showed that the majority of EFL primary school teachers encounter challenges while teaching listening skills. The limited time allotted for the listening session, the lack of authentic listening materials and large classes were among the difficulties faced by EFL primary school teachers. Therefore, some recommendations were given to EFL primary school teachers to help them overcome these difficulties and contribute to improving their students' listening skills.
Par conséquent, l'étudeactuelle vise à investiguer sur les défiscommunsauxquelssontconfrontés les enseignants du primaire EFL lors de l'enseignement de l'habiletéd'écoute . Il estsupposé que les enseignantsd'EFL dans les écoles primairesrencontrent des difficultéslors de l'enseignement de l'habiletéd'écoute dans leurs salles de classe. Pour tester la validité des hypothèses, un questionnaire a étéadressé(destiné) à 28 enseignants EFL des écoles primaires à Touggourt. D'après les résultatsobtenus à partir du questionnaire, il semble que la majorité des enseignantsrencontrent des difficultéslors de l'enseignement de l'habiletéd'écoute ; Le temps limité (insuffisant) alloué à la séance d'écoute, le manque de matériel d'écouteauthentique et le surpeuplement des classes faisaientpartie des difficultésrencontrées . Par conséquent, certainesrecommandationsontétédonnées aux enseignantsd'EFL pour les aider à surmontercesdifficultés et contribuer à améliorerl'habiletéd'écoute de leursélèves.
تبحث الدراسة الحالية في التحديات الشائعة التي يواجهها معلمو المدارس الابتدائية في اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية أثناء تدريس مهارات الاستماع. من المفترض أن معلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في المدارس الابتدائية يواجهون صعوبات أثناء تدريس مهاراتالإنصات في فصولهم الدراسيةلاختبار صحة الفرضيات، تم تطبيق استبيان على 28 مدرسا للغة الإنجليزية كلغة أجنبية في مدرسة ابتدائية في تقرت من النتائج التي تم الحصول عليها من الاستبيان. أظهر تدريس الاستماع أن غالبية المعلمين يواجهون تحديات أثناء تدريس مهارات الإنصات . لاستماعلوسائلوكان الوقت المحدود المخصص لجلسة الإنصات، والافتقار الاستماع الأصيلة، ولأقسام الكبيرة من بين الصعوبات التي واجهها المعلمون. لذلك تم تقديم بعض التوصيات لمعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية لمساعدتهم على التغلب على هذه الصعوبات والمساهمة في تحسين مهاراتالإنصاتلدى طلابهم
Description: linguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33500
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yakoub Benachoura.pdf501,32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.