Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33552
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHanafi, Hind-
dc.contributor.authorKaliche, Housna-
dc.date.accessioned2023-07-11T08:42:11Z-
dc.date.available2023-07-11T08:42:11Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33552-
dc.descriptionliterature & civilizationen_US
dc.description.abstractstudy attempts to analyze themes of myth and symbolism in Chitra Banerjee Divakaruni’s novel “The Mistress of Spices”. It provides further information on the connections between these two. Since the Diaspora is a major theme in postcolonial studies and literature, the study also examines the issue of immigrants and the Diaspora literature while examining the novel's main themes. The study offers a practical analysis of how language, setting, style, characters, land and home, social status, and cultural traditions are presented in the novel to construct the identity of people in The Mistress of Spices. The author incorporates cultural traditions, customs, and practices into her writing by using references to cuisine, clothing, and her native dialect. The Mistress of Spices, Chitra's prize-winning novel, has been analyzed as the epitome of a number of world problems that Chitra tries to solve via the portrayal of her fictional character, Tilo. the Indian spices illumined with the power of healing and the Old One who seems to be an adherent of Buddhism. Divakaruni described the lifeless spices as living beings. The Indian-American novelist Divakaruni has symbolically interpreted Indian spices to rely on knowledge outside of science.en_US
dc.description.abstractديفا كاروني كما توضح كيف أن هذين الأسلوبين مرتبطين ببعضهما البعض. وفي إطار استكشاف المواضيع الرئيسية للرواية، تستكشف الدراسة أيضا مشكلة المهاجرين والمغتربين في أدب ما بعد الاستعمار حيث أن الشتات موضوع بارز جدا في دراسات وأدب ما بعد الاستعمار. تقدم الدراسة تحليلاً عمليًا لكيفية عرض اللغة والأسلوب والشخصيات والأرض والوضع الاجتماعي والتقاليد الثقافية في الرواية لبناء هوية الأشخاص في رواية سيدة البهارات. وكفروع ثقافية، تجمع الكاتبة روايتها بطقوس وعادات وممارسات تتعلق بالطعام، اللباس، ولغتها الأم. دُرست رواية ديفا كاروني الحائزة على جائزة أدبية، كمثال لعدة قضايا عالمية تحاول ديفا كاروني إزالتها من خلال تجسيد شخصيتها الخيالية تيلو، البهارات الهندية المزروعة بالبراعة وقوة الشفاء، والعجوز الأم التي تبدو ملتصقة بالبوذية. وصفت ديفا كاروني التوابل التي لا حياة لها بأنها كائنات حية. ولقد جسدت الكاتبة الهندية الأميركية ديفا كاروني مجازا هذه التوابل الهندية . بشكل رمزي بهدف الاستفادة من المعرفة التي تتجاوز حدود العلم-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKasdi Merbah Ouargla Universityen_US
dc.subjectMythen_US
dc.subjectSymbolismen_US
dc.subjectDiaspora Literatureen_US
dc.subjectIndian Literatureen_US
dc.subjectThemesen_US
dc.subjectspicesen_US
dc.subjectChitra Banerjee Divakarunien_US
dc.subjectMythesen_US
dc.subjectSymbolismeen_US
dc.subjectLittérature de la diasporaen_US
dc.subjectLittérature indienneen_US
dc.subjectThèmesen_US
dc.subjectépiceen_US
dc.subjectشيترا بإنيرجي ديفا كارونيen_US
dc.subjectأساطيرen_US
dc.subjectرمزيةen_US
dc.subjectأدب الشتاتen_US
dc.subjectأدب هنديen_US
dc.subjectموضوعاتen_US
dc.subjectتوابلen_US
dc.titleMyth and Symbolism in Chitra Banerjee Divakaruni’sen_US
dc.title.alternativeThe Mistress of Spices: Thematic Approachen_US
dc.typeThesisen_US
dcterms.abstractCette étude tente d'analyser les thèmes du mythe et du symbolisme dans le roman de Chitra Banerjee Divakaruni "La maîtresse des épices". Il fournit de plus amples informations sur les liens entre ces deux. La diaspora étant un thème majeur dans les études et la littérature postcoloniales, l'étude examine également la question des immigrés et de la littérature de la diaspora tout en examinant les thèmes principaux du roman. L'étude propose une analyse pratique de la manière dont la langue, le cadre, le style, les personnages, la terre et la maison, le statut social et les traditions culturelles sont présentés dans le roman pour construire l'identité des personnes dans la maîtresse des épices. L'auteur incorpore des traditions, des coutumes et des pratiques culturelles dans son écriture en utilisant des références à la cuisine, aux vêtements et à son dialecte natal. La maîtresse des épices, le roman primé de Chitra Banerjee Divakaruni, a été analysé comme l'incarnation d'un certain nombre de problèmes mondiaux que Divakaruni tente de résoudre via la représentation de son personnage fictif, Tilo. Les épices indiennes illuminées du pouvoir de guérison et l'Ancien qui semble être un adepte du bouddhisme. Divakaruni a décrit les épices sans vie comme des êtres vivants. Le romancier indo-américain Divakaruni a interprété symboliquement les épices indiennes comme s'appuyant sur des connaissances extérieures à la science-
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kaliche Housna.pdf853,47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.