Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33563
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorFarida, Saadoune-
dc.contributor.authorKamel, Khalfa-
dc.date.accessioned2023-07-11T10:01:12Z-
dc.date.available2023-07-11T10:01:12Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33563-
dc.descriptionlinguisticsen_US
dc.description.abstractThis study aims at investigating how to develop genre-based academic writing course for economic purposes using flipped classroom approach. The study follows a descriptive (quantative/qualitative) methodology. The respondents of this study are 10 first-year master students from various economic specialties . The data are collected through a questionnaire addressed the students. the results reveald that academic writing has a role in economic learning and teachers often use it in their courses to enhance students writing in proper manner, also It has been found that student do learn academic writing in their economic branch but only to a certain degree which is expected, many of the student also focus on some genres of academic writing as case studies and reports, it also showed us that all of the students belive that acadmic writing will follow them to their future careers.en_US
dc.description.abstractCette étude vise à étudier comment développer des cours d’écriture académique basés sur le genre à des fins économiques en utilisant une approche de classe inversée. L’étude suit une méthodologie descriptive (quantitative/qualitative). Les répondants de cette étude sont 10 étudiants de première année de master issus de diverses spécialités économiques Les données sont recueillies au moyen d’un questionnaire adressé aux étudiants. les résultats révèlent que l’écriture académique a un rôle dans l’apprentissage économique et que les enseignants l’utilisent souvent dans leurs cours pour améliorer l’écriture des étudiants de manière appropriée, Il a également été constaté que les étudiants apprennent l’écriture académique dans leur branche économique, mais seulement dans une certaine mesure, ce qui est attendu, beaucoup d’étudiants se concentrent également sur certains genres d’écriture académique sous forme d’études de cas et de rapports, Cela nous a également semé que tous les étudiants croient que l’écriture acadmic les suivra dans leur future carrière-
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التحقيق في كيفية تطوير مقرر الكتابة الأكاديمية القائم على النوع لأغراض اقتصادية باستخدام نهج الفصل الدراسي المعكوس. تتبع الدراسة منهجية وصفية (كمية / نوعية). المجيبون لهذه الدراسة هم 10 طلاب ماجستير في السنة الأولى من .مختلف التخصصات الاقتصادية يتم جمع البيانات من خلال استبيان موجه للطلاب. كشفت النتائج أن الكتابة الأكاديمية لها دور في التعلم الاقتصادي وغالبا ما يستخدمها المعلمون في مقرراتهم لتعزيز كتابة الطلاب بطريقة سليمة ، كما وجد أن الطلاب يتعلمون الكتابة الأكاديمية في فرعهم الاقتصادي ولكن فقط بدرجة معينة وهو أمر متوقع ، يركز العديد من الطلاب أيضا على بعض أنواع الكتابة الأكاديمية كدراسات حالة وتقارير ، كما أظهر لنا أن جميع الطلاب يعتقدون أن الكتابة .الأكاديمية ستتبعهم إلى حياتهم المهنية المستقبلية-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKasdi Merbah Ouargla Universityen_US
dc.subjectAcademic writingen_US
dc.subjectFlipped classroomen_US
dc.subjectGenres-baseden_US
dc.subjectRédaction académiqueen_US
dc.subjectClasse inverséeen_US
dc.subjectBasé sur les genresen_US
dc.subjectفصل الدراسي المقلوبen_US
dc.subjectعلى اساس الانواعen_US
dc.titleDeveloping academic writing course for economic purposes using flipped classroom methoden_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Khalfa Kamel.pdf776,17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.