Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33577
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorNour El Imane, Badjadi-
dc.contributor.authorMohammed, Benchehem-
dc.date.accessioned2023-07-11T12:16:12Z-
dc.date.available2023-07-11T12:16:12Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33577-
dc.descriptionDepartment of Letters and English Language Linguisticsen_US
dc.description.abstractThe present study aims to assess the usefulness of mobile assisted learning through Telegram Application from the perspective of students. The sample of the study consists of 53 students from the English department level third year of Bachelor's degree and Second year Master degree at the University of KasediMarbahOuagla. For the sake of achieving the study objectives and answering the research questions, the quantitative method and descriptive approach have been followed in attempt to collect quantifiable information for statistical analysis and obtaining clear and highly credible results. Moreover, for the sake of collecting data, the researcher distributed 90 questionnaires as a main data collection source. The questionnaire took two forms, paper and electronic questionnaires that were distributed via e-mails, and Telegram. After analysis of the collected data, the findings show that: the vast majority of participants use mobiles on a daily basis, and consider mobiles as an important tool for language learning. Besides, the vast majority of participants perceive Telegram application as a useful tool for learning English, and view that Telegram may slightly contribute to learning English skills. However, although Telegram application is not perceived as highly significant or crucial for learning English language skills, especially listening and speaking, it is considered as a useful means of assisting language learning in general.en_US
dc.description.abstractLa présente étude vise à évaluer l’utilité de l’apprentissage assisté par mobile par l’application Telegram du point de vue des étudiants. L’échantillon de l’étude se compose de 53 étudiants du département d’anglais de troisième année de licence et de deuxième année de master à l’Université de KasediMarbahOuagla. Dans le but d’atteindre les objectifs de l’étude et de répondre aux questions de recherche, la méthode quantitative et l’approche descriptive ont été suivies afin de recueillir des informations quantifiables pour l’analyse statistique et d’obtenir des résultats clairs et hautement crédibles. De plus, pour recueillir des données, le chercheur a distribué 90 questionnaires comme principale source de collecte de données. Le questionnaire a pris deux formes : les questionnaires papier et électroniques distribués par courrier électronique, et le Telegram. Après analyse des données recueillies, les résultats montrent que : la grande majorité des participants utilisent des téléphones portables au quotidien et considèrent les téléphones portables comme un outil important pour l’apprentissage des langues. En outre, la grande majorité des participants perçoivent l’application Telegram comme un outil utile pour apprendre l’anglais, et estiment que Telegram peut légèrement contribuer à l’apprentissage des compétences en anglais. Cependant, bien que l’application Telegram ne soit pas perçue comme très importante ou cruciale pour l’apprentissage de la langue anglaise, en particulier l’écoute et l’expression orale, elle est considérée comme un moyen utile d’aider l’apprentissage des langues en général.-
dc.description.abstractتهدف الدراسة إلى تقييم مدى فائدة الهاتف المحمول في المساعدة على التعلم اللغة الانجليزية من خلال تطبيق تليغرام من وجهة نظر الطلبة . عينة الدراسة شملت 53 طالب من كلية الآداب واللغات قسم اللغة الانجليزية مستوى الثالثة ليسانس و الثانية ماستر بجامعة قاصدي مرياح ورقلة , من اجل تحقيق أهداف الدراسة و الإجابة على أسئلة البحث تم انتهاج منهج الوصفي التحليلي لتجميع معلومات كمية من التحليل الإحصائي واستخلاص نتائج واضحة و حقيقية. تم توزع 90 استبيان لجمع المعطيات كمصدر لدراسة حيث , تم جمع الإجابات الكترونيا عن طريق البريد الالكتروني و تطبيق تليغرام و عن طريق الإجابات الورقية . بعد جمع وتحليل المعطيات استخلصنا إلى أن أغلبية المشاركين في الاستبيان يعتبرون الهاتف المحمول أداة مهمة للتعلم اللغة و أيضا يعتبرون تطبيق تليغرام مفيد في تعلم اللغة بصفة عامة لكن هناك ضعف في استعمال تطبيق تلغرام في تعلم مهارات اللغة خاصة مهارة السمع و مهارة التحدثباللغة الانجليزية .-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKasdi Merbah Ouargla Universityen_US
dc.subjectEFL learnersen_US
dc.subjectTelegram appen_US
dc.subjectSocial networksen_US
dc.subjectperceptionsen_US
dc.subjectcollege studentsen_US
dc.subjectEnglish language skillsen_US
dc.subjectapprenants EFLen_US
dc.subjectRéseaux sociauxen_US
dc.subjectperceptionsen_US
dc.subjectCALLen_US
dc.subjectétudiantsen_US
dc.subjectMALL anglaisen_US
dc.subjectapplication Telegram applicationen_US
dc.subjectمتعليمين اللغة الانجليزية كالغة ثانيةen_US
dc.subjectتطبيق تلغرامen_US
dc.subjectشبكات تواصل الاجتماعيen_US
dc.subjectطلبة الجامعةen_US
dc.subjectإدراكen_US
dc.subjectمهارات اللغةen_US
dc.titleInvestigating Students’ Attitudes To-wards Mobile Assisted Language Learningen_US
dc.title.alternativeThe Case of Telegram Applicationen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mohammed Benchehem.pdf893,74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.