Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33579
Title: The Role of Task Based Approach in Developing EFL Students’ Vocabulary
Other Titles: The Case of Second Year Students of English at Kasdi Merbah University-Ouargla
Authors: Youcef, BENCHIEKH
Wiam, BENSAYAH
Keywords: Task Based Language Teaching Approach (TBLT)
Vocabulary
Vocabulary Acquisition
Task
Oral Expression and comprehension
ensiegnement des langues basé sur les taches
vocabulaire
acquisition de vocabulaire
tache
expression et compréhension orales
منهج التعليم القائم على المهام
المفردات
اكتساب المفردات
المهمة
التعبير الشفهي و الفهم
Issue Date: 2023
Publisher: Kasdi Merbah Ouargla University
Abstract: This study investigates the impact of employing the Task-Based Language Teaching (TBLT) approach on the development of vocabulary among 20 students of English as a Foreign Language (EFL) and 03 EFL teachers during the academic year2022/2023. Given the increasing importance of the English language in contemporary society, this research aims to explore the effectiveness of TBLT in enhancing and expanding the vocabulary of EFL learners. A case study was conducted at the department English at Kasdi Merbah University of Ouargla-Algeria, focusing on two primary objectives: Examining how TBLT facilitates the development of EFL learners' vocabulary, and investigating student attitudes towards these instructional activities. In order to achieve these objectives, interviews were conducted with both learners and teachers as research tools. The analysis of the results reveals that second-year English students demonstrate a heightened awareness and mindfulness regarding the significance of vocabulary in improving their speaking skills, and they acknowledge the beneficial impact of these activities on their oral proficiency. Furthermore, EFL teachers concur that incorporating communicative activities proves to be one of the most effective and advantageous approaches for reinforcing vocabulary among second-year English learners. Ultimately, this research concludes by offering valuable suggestions and recommendations for EFL learners and teachers to enhance and advance their teaching-learning processes.
Cette étude examine l'impact de l'utilisation de l'approche de l'enseignement des langues basée sur les tâches (TBLT) sur le développement du vocabulaire chez les étudiants d'anglais en tant que langue étrangère (EFL). Étant donné l'importance croissante de la langue anglaise dans la société contemporaine, cette recherche vise à explorer l'efficacité de la TBLT dans l'amélioration et l'expansion du vocabulaire des apprenants d'EFL. Une étude de cas a été menée au département d'anglais de l'université Kasdi Merbah d'Ouargla, en se concentrant sur deux objectifs principaux : examiner comment la TBLT facilite le développement du vocabulaire des apprenants d'EFL, et étudier les attitudes des étudiants envers ces activités pédagogiques. Pour atteindre ces objectifs, des entretiens ont été réalisés auprès des apprenants et des enseignants en tant qu'outils de recherche. L'analyse des résultats révèle que les étudiants d'anglais de deuxième année font preuve d'une prise de conscience accrue de l'importance du vocabulaire dans l'amélioration de leurs compétences orales, et reconnaissent l'impact bénéfique de ces activités sur leur compétence en expression orale. De plus, les enseignants d'EFL sont d'accord pour dire que l'incorporation d'activités communicatives s'avère être l'une des approches les plus efficaces et avantageuses pour renforcer le vocabulaire des apprenants d'anglais de deuxième année. En conclusion, cette recherche propose des suggestions et des recommandations précieuses pour les apprenants et les enseignantsd'EFL afin d'améliorer et de faire progresser leurs processus d'enseignement-apprentissage.
تهدف هذه الدراسة إلى استكشاف تأثيراستخدام تعليم اللغة القائم على المهام على تطويرالمفردات لدى طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية نظرًا للأهمية المتزايدة للغة الإنجليزية في المجتمع المعاصر، تهدف هذه الدراسةإلى استكشاف فعالية (TBLT)في تعزيزوتوسيع مفردات متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. تم إجراء دراسة حالة في قسم اللغة الإنجليزية في جامعة قاصدي مرباح بورقلة ، مع التركيزعلى هدفين رئيسيين: فحص كيفية تسهيل لتطويرمفردات متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية ، والتحقيق في اراء الطلاب تجاه هذه الأنشطة التعليمية. لتحقيق هذه الأهداف ،تم إجراء مقابلات مع كل من الأساتذة والطلاب كأدوات بحث. يكشف تحليل النتائج أن طلاب اللغة الإنجليزية في السنة الثانية يظهر اونوعيًا متزايدًا وبالأهمية الكبيرة للمفردات في تحسين مهاراتهم في الكلام ،ويقرون بالتأثير الإيجابي لهذه الأنشطة على مستوى اللغة الشفوية لديهم. علاوة على ذلك،يؤكد معلمواللغة الإنجليزية أن دمج الأنشطة التواصلية يثبت كواحدة من أكثر النهج فعالية ومفيدة لتعزيزالمفردات بين متعلمي اللغة الإنجليزية في السنة الثانية. في النهاية ، تختتم هذه الدراسة بتقديم اقتراحات وتوصيات قيمة لمتعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية والمعلمين لتعزيزوتطويرعملية التعلم والتدريس.
Description: Department of Letters and English Language Linguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33579
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Wiam BENSAYAH.pdf587,59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.