Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33606
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYoucef, Bencheikh-
dc.contributor.authorFatma, Keddar-
dc.date.accessioned2023-07-12T10:40:01Z-
dc.date.available2023-07-12T10:40:01Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33606-
dc.descriptionDepartment of Letters and English Language Linguisticsen_US
dc.description.abstractThe current research aims to investigate and scrutinize the employment patterns of diverse linguistic features present in Algerian TV advertisements. To achieve this objective, a corpus of 32 TV advertisements was compiled from YouTube. Employing a qualitative methodology, the data were meticulously transcribed and analyzed. The findings reveal that Algerian advertisers predominantly utilize phonological, morphological, and syntactic strategies, such as rhyme, alliteration, and parallelism, as opposed to stylistic techniques, specifically personification and onomatopoeia. Furthermore, the results substantiate the notion that the application of these linguistic strategies is highly pervasive in advertising, serving to craft persuasive and memorable messages.en_US
dc.description.abstractLa présente étude vise à analyser et à examiner les modèles d'emploi de divers éléments linguistiques présentes dans les publicités télévisées algériennes. Pour atteindre cet objectif, un corpus de 32 spot publicitaire a été collecté à partir de YouTube. En utilisant une méthodologie qualitative, les données ont été minutieusement transcrites et analysées. Les résultats montrent que les annonceurs algériens utilisent principalement des stratégies phonologiques, morphologiques et syntaxiques, telles que la rime, l'allitération et le parallélisme, plutôt que des techniques stylistiques, en particulier la personnification et l'onomatopée. De plus, les résultats confirment l'idée que l'application de ces stratégies linguistiques est très répandue dans la publicité, servant à créer des messages persuasifs et inoubliables.-
dc.description.abstractيهدف هذا البحث إلى دراسة وفحص أنماط التوظيف المتنوعة للميزات اللغوية الموجودة في الإعلانات التلفزيونية الجزائرية. و لتحقيق هذا الهدف، تم جمع مدونة من 32 إعلانًا من منصة يوتيوب. باستخدام منهجية نوعية، تم نسخ البيانات وتحليلها بدقة. و قد كشفت النتائج أن المعلنين الجزائريين يستخدمونبالدرجة الأولى استراتيجيات فونولوجية ومورفولوجية ونحوية، مثل القافية والتكرار والتماثل، على عكس التقنيات الأسلوبية، المتمثلة تحديدا في التجسيد والمحاكاة الصوتية. علاوة على ذلك، تؤكد النتائج على فكرة أن تطبيق هذه الاستراتيجيات اللغوية مستعملة بشكل كبير في مجال الإعلان، مما يساعد في صياغة رسائل ذات مضامين مقنعة تسكن الذاكرة طويلا.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKasdi Merbah Ouargla Universityen_US
dc.subjectdiscourseen_US
dc.subjectads discourseen_US
dc.subjectlinguistic featuresen_US
dc.subjectpersuasionen_US
dc.subjectAlgerian TV adsen_US
dc.subjectdiscoursen_US
dc.subjectdiscours publicitairesen_US
dc.subjectcaractéristiques linguistiquesen_US
dc.subjectpersuasionen_US
dc.subjectpublicités télévisées algériennesen_US
dc.subjectالخطابen_US
dc.subjectخطاب الاعلانen_US
dc.subjectميزات لغويةen_US
dc.subjectالاقناعen_US
dc.subjectاعلانات تلفزية جزائريةen_US
dc.titleAn Analysis of Linguistic Features and Strategies in Advertisements Discourse:en_US
dc.title.alternativeThe Case of Algerian TV Advertisementsen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fatma Keddar.pdf375,84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.