Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34365
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHalima, BENZOUKH-
dc.contributor.authorZineb, Arioua-
dc.date.accessioned2023-09-26T09:24:07Z-
dc.date.available2023-09-26T09:24:07Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34365-
dc.descriptionLinguisticsen_US
dc.description.abstractEnglish as foreign language learners often face challenges in improving their writing skills due to the complexity of the writing process and the limited opportunities for practice. With the increasing prevalence of technology in the field of education, many language educators have turned to technological tools as a way to improve EFL learners’ writing skills. Technological tools such as online writing platforms, grammar and spell checking software, and writing enhancement means offer EFL learners the opportunity to practice writing in a supportive and engaging environment. This quasi-experimental study aims at showing how the use of technological tools can improve EFL learners’ writing skills and identifying which tools are the best for them. A group of 20 students of second year LMD have been selected to do the experiment. They are taught how to write an essay following the traditional method first, then on the proposed method using Grammarly. At the end of each session, they pass a test (the pre-test and the post-test). After analysing the participants’ essays, the results of the tests were totally different. The post-test essays’ scores saw a significant improvement, because the Grammarly tool has enhanced the grammar, vocabulary, coherence and cohesion of the essays.en_US
dc.description.abstractLes apprenants en anglais en tant que langue étrangère sont souvent confrontés à des défis pour améliorer leurs compétences en écriture en raison de la complexité du processus d'écriture et des opportunités limitées de pratique. Avec la prévalence croissante de la technologie dans le domaine de l'éducation, de nombreux enseignants de langues se tournent vers des outils technologiques pour améliorer les compétences en écriture des apprenants en anglais en tant que langue étrangère. Des outils technologiques tels que les plateformes d'écriture en ligne, les logiciels de vérification de la grammaire et de l'orthographe, ainsi que les outils d'amélioration de l'écriture offrent aux apprenants en anglais en tant que langue étrangère l'opportunité de pratiquer l'écriture dans un environnement favorable et engageant. Cette étude quasi-expérimentale vise à montrer comment l'utilisation d'outils technologiques peut améliorer les compétences en écriture des apprenants en anglais en tant que langue étrangère et à identifier les outils les plus adaptés pour eux. Le groupe 3 des étudiants de deuxième année de licence a été sélectionné et a réalisé l'expérience. Le chercheur leur a appris comment rédiger une dissertation selon la méthode traditionnelle, puis selon la méthode proposée utilisant des outils technologiques (Grammarly). À la fin de chaque session, ils ont passé un test (pré-test et post-test). Après avoir analysé les dissertations des participants, les résultats des tests étaient totalement différents. Les notes des dissertations du post-test ont connu une amélioration significative, car l'outil Grammarly a amélioré la grammaire, le vocabulaire, la cohérence et la cohésion-
dc.description.abstractيواجه متعلمو اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية تحديات في تحسين مهاراتهم في الكتابة نظرًا لتعقيد عملية الكتابة والفرص المحدودة للممارستها. مع انتشار التكنولوجيا في مجال التعليم، لجأ العديد من مدرسي اللغات إلى التكنولوجيا كوسيلة لتحسين مهارات كتابة هؤلاء الطلاب. تقدم الأدوات التكنولوجية مثل منصات الكتابة عبر الإنترنت وبرامج فحص القواعد والإملاء وأدوات تحسين الكتابة للمتعلمين فرصة لممارسة الكتابة في بيئة داعمة ومشوقة. تهدف هذه الدراسة شبه التجريبية إلى إظهار كيف يمكن لاستخدام الأدوات التكنولوجية تحسين مهارات كتابة متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية وتحديد أفضل الأدوات لهم. تم اختيار مجموعة 3من طلاب السنة الثانية بكالوريوس، وقاموا بهاته التجربة. قام الباحث بتعليمهم كيفية كتابة مقال باستخدام الطريقة التقليدية ومن ثم باستخدام الأداة التكنولوجية المقترحة .Grammarly في نهاية كل حصة أجر الطلاب اختبارًا (اختبارًا قبليًا واختبارًا بعديًا). بعد تحليل مقالات المشاركين، كانت نتائج الاختبارات مختلفة تمامًا. لقد شهدت علامات المقالات في الاختبار البعدي تحسنًا كبيرا. لأن الأداة المجربة قامت بتحسين القواعد النحوية والمفردات والاتساق والانسجام في كتاباتهم .-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKasdi Merbah Ouargla Universityen_US
dc.subjectWriting skillsen_US
dc.subjecttechnological toolsen_US
dc.subjectEFL learnersen_US
dc.subjectessayen_US
dc.subjectGrammarlyen_US
dc.subjectمهارة الكتابةen_US
dc.subjectالأدوات التكنولوجيةen_US
dc.subjectمتعلمو اللغة الإنجليزية كلغة أجنبيةen_US
dc.subjectتجربةen_US
dc.subjectمقالةen_US
dc.subject.ddcCompétence en écriture-
dc.subject.ddcOutils technologiques-
dc.subject.ddcApprenants en anglais en tant que langue étrangère-
dc.subject.ddcExpérience-
dc.subject.ddcessai.-
dc.titleEFL Learners’ Writing Skillsen_US
dc.title.alternativeThe Case of Second Year Licence Students at the Department of Letters and English Language- Kasdi Merbah University-Ouargla-Algeriaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zineb Arioua.pdf1,39 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.