Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34456
Title: Humour in pedagogy, students’ and teachers’ perceptions of classroom humour
Authors: Ibtisam, boutemdjet
Imane, touahar
Keywords: humour
pedagogy
classroom humour
humour en classe
pédagogie
الفكاهة
بيداغوجية التدريس (علم اصول التدريس)،
الفكاهة أثناء الصف
Issue Date: 2023
Publisher: Kasdi Merbah Ouargla University
Abstract: This research aims at investigating the effectiveness of humour on learning process, and its contribution to improving the level of students in EFL class. It also, aims to know both teachers’ and students’ perceptions of classroom humour. In every learning or teaching environment, humour is a social phenomenon and a means of communication that should not be ignored. It is crucial in fostering harmony and unity between students and teachers. The importance of humour’s part is due to the fact that it is supportive of learning and cross-cultural understanding. It provides a boredom break and keeps students focused on their lecturers. This research also discusses the different roles played by humour and its impact on learning environment. This study is based on a questionnaire administered to both teachers and students at Kasdi Merbah University, Ouargla at different levels to get information about the impact of humour on learning process and also on developing the learners’ level of learning. This could be achieved through investigating teachers’ and students perceptions of classroom humour
Cette recherche vise à étudier l’efficacité de l’humour sur le processus d’apprentissage et sa contribution à l’amélioration du niveau des élèves en classe EFL. Il vise également à connaître les perceptions des enseignants et des élèves à l’égard de l’humour en classe. Dans tout milieu d’apprentissage ou d’enseignement, l’humour est un phénomène social et un moyen de communication qui ne doit pas être ignoré. Elle est cruciale pour favoriser l’harmonie et l’unité entre les élèves et les enseignants. L’importance de la part de l’humour est due au fait qu’il favorise l’apprentissage et la compréhension interculturelle. Il offre une pause d’ennui et permet aux étudiants de rester concentrés sur leurs professeurs. Cette recherche traite également des différents rôles joués par l’humour et de son impact sur l’environnement d’apprentissage. Cette étude est basée sur un questionnaire administré aux enseignants et aux étudiants de l’Université Kasdi Merbah, Ouargla à différents niveaux pour obtenir des informations sur l’impact de l’humour sur le processus d’apprentissage et aussi sur le développement du niveau d’apprentissage des apprenants. Cela pourrait être réalisé en étudiant les perceptions des enseignants et des élèves à l’égard de l’humour en classe.
يهدف هذا البحث إلى التحقق من فاعلية الفكاهة في عملية التعلم، ومساهمتها في تحسين مستوى الطلاب في صف اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. كما يهدف إلى معرفة تصورات كل من المعلمين والطلاب للفكاهة في الفصول الدراسية. في كل بيئة تعلمية أو تعليمية، الفكاهة هي ظاهرة اجتماعية ووسيلة اتصال لا ينبغي تجاهلها. إنه أمر بالغ الأهمية في تعزيز الانسجام والوحدة بين الطلاب والمعلمين. ترجع أهمية جزء الفكاهة إلى حقيقة أنها تدعم التعلم والتفاهم بين الثقافات. تقضي على الملل وتحافظ على تركيز الطلاب على اساتذتهم أثناء الشرح. يناقش هذا البحث أيضا الأدوار المختلفة التي تلعبها الفكاهة وتأثيرها على بيئة التعلم. تستند هذه الدراسة على استبيان تم توجيهه لكل من المعلمين والطلاب في جامعة قاصدي مرباح، ورقلة على مستويات مختلفة للحصول على معلومات حول تأثير الفكاهة على عملية التعلم وأيضا على تطوير مستوى تعلم الطلاب. يمكن تحقيق ذلك من خلال التحقيق في تصورات المعلمين والطلاب للفكاهة في الفصول الدراسية.
Description: linguistic
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34456
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Imane Touahar.pdf558,8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.