Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34530
Title: The effects of playing videogames on developing EFL Learners 'Vocabulary
Other Titles: Case of Third Year MS Pupils at Sid Rohou Middle School
Authors: Boutemdjet, Ibtissam
Lamri, Assia
Keywords: EFL
Vocabulary
enhancing
video games
EFL
Vocabulaire
enrichissement
jeux vidéo
اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية
المفردات
التحسين
ألعاب الفيديو
Issue Date: 2023
Publisher: Kasdi Merbah Ouargla University
Abstract: This dissertation examines how video games affect third-year pupils' vocabulary learning at Sid Rohou Middle School. It seeks to determine whether there is a connection between playing video games and learning vocabulary as well as the precise ways in which they do so.This study was predicated on three assumptions. First, there is a direct correlation between vocabulary learning and playing video games for third-year pupils. Second, playing video games influences them who are addicted to them indirectly by having them adopt new English lexicon and syntax. Third, video games have an impact on learners who deliberately play them to learn English language by teaching them how to communicate with unfamiliar people.
Cette thèse examine comment les jeux vidéo affectent l'apprentissage du vocabulaire des élèves de troisième année au collège Sid Rohou. Il cherche à déterminer s'il existe un lien entre jouer à des jeux vidéo et apprendre du vocabulaire ainsi que les manières précises dont ils le font. Cette étude reposait sur trois hypothèses. Premièrement, il existe une corrélation directe entre l'apprentissage du vocabulaire et la pratique de jeux vidéo pour les élèves de troisième année. Deuxièmement, jouer à des jeux vidéo influence indirectement ceux qui en sont dépendants en leur faisant adopter un nouveau lexique et une nouvelle syntaxe anglaise. Troisièmement, les jeux vidéo ont un impact sur les apprenants qui y jouent délibérément pour apprendre l'anglais en leur apprenant à communiquer avec des personnes inconnues.
تدرس هذه الرسالة كيفية تأثير ألعاب الفيديو على تعلم مفردات تلاميذ السنة الثالثة في متوسطة سيد روحو ,حيث تسعى إلى تحديد ما إذا كانت هناك صلة بين لعب ألعاب الفيديو وتعلم المفردات بالإضافة إلى الطرق الدقيقة التي يتم بها ذلك. استندت هذه الدراسة إلى ثلاثة افتراضيات .أولاً ، هناك علاقة مباشرة بين تعلم المفردات ولعب ألعاب الفيديو لتلاميذ السنة الثالثة ، وثانيًا ، إن لعب ألعاب الفيديو يؤثر على المدمنين عليها بشكل غير مباشر من خلال جعلهم يتبنون معجم إنجليزي جديد . ثالثًا ، تؤثر ألعاب الفيديو على المتعلمين الذين يلعبونها عمدًا لتعلم اللغة الإنجليزية من خلال تعليمهم كيفية التواصل مع أشخاص غير مألوفين.
Description: Linguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34530
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lamri Assia.pdf505,81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.