Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34563
Title: أثر الإبتكار في شركات التأمين على رضا الزبون SAA دراسة ميدانية في الشركة الجزائرية للتأمين وكالة ورقلة
Authors: محسن, زوبيدة
قعمور, محمد صالح
قويسم, محمد
Keywords: رضا الزبون
ابتكارمنتجات تأمینیة
شركة وطنية للتأمينSAA
ابتكار
innovation
منتجات تأمینیة
insurance products
innovation of insurance products
customer satisfaction
national insurance company SAA
Issue Date: 18-Jun-2023
Publisher: جامعة قاصدي مرباح -ورقلة
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى معرفة دور ابتكار المنتجات التأمینیة في تحقیق رضا الزبون في الشركة الجزائرية للتامينSAA وكالة ورقلة. من أجل تحقیق هذه الدراسة وتحدید العلاقة بین متغیراتها قمنا بتوزیع استبیان على زبائن الشركة، والذي قمنا بتحلیل نتائجها باستخدام أسالیب الإحصاء الوصفي والاستدلالي وذلك بالاعتماد على برنامج SPSSتوصلت نتائج الدراسة إلى: • أن هناك علاقة ارتباط قویةبین ابتكار المنتجات التأمینیةوتحقیق رضا الزبون، حيث یلعب الابتكار في المنتجات التأمینیة دورا هاما في تحقیق رضا الزبون
This study aims to know the role of innovation of insurance products in achieving customer satisfaction in the Algerian Insurance Company SAA Ouargla Agency. In order to achieve this study and to determine the relationship between its variables, we distributed a questionnaire to the company's customers, whose results we analyzed using descriptive and inferential statistical methods, depending on the SPSS program. The results of the study concluded that: there is a strong correlation between innovation of insurance products and achieving customer satisfaction, where innovation plays Insurance products play an important role in achieving customer satisfaction
Description: اقتصاد نقدي وبنكي
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34563
Appears in Collections:Département des sciences économiques - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kouisam-kaamour.pdf1,02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.