Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34770
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMalika, KOUTI-
dc.contributor.authorNada ryhane, ARIBI-
dc.date.accessioned2023-10-17T14:39:20Z-
dc.date.available2023-10-17T14:39:20Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34770-
dc.descriptionLinguisticsen_US
dc.description.abstractThis study aims to investigate the effectiveness of cultural workshops in raising awareness of intercultural communication among EFL students.Thirty first year Licence students from the department of English language at University of Ghardaia were involved in this study. A quasi-experimental approach was utilized to assess the impact of cultural workshops on students’ understanding of intercultural communication. To achieve the study’s objective of increasing students’ awareness of intercultural communication, a pre-test consisting of multiple-choice questions was administered. Following the pre-test, the participants attended six workshop sessions as part of the treatment. A post-test was conducted after the workshops to evaluate any improvements in the students’ awareness, indicating the effectiveness of the intervention. Additionally, a T-test was performed to verify the hypothesis that cultural workshops facilitate the development of intercultural communication awareness among EFL students.en_US
dc.description.abstractCette étude vise à examiner l'efficacité des ateliers culturels dans la sensibilisation à la communication interculturelle chez les étudiants en anglais langue étrangère. Trente étudiants de première année de licence du département de langue anglaise de l'Université de Ghardaia ont participé à cette étude. Une approche quasi-expérimentale a été utilisée pour évaluer l'impact des ateliers culturels sur la compréhension de la communication interculturelle chez les étudiants. Afin d'atteindre l'objectif de l'étude consistant à accroître la sensibilisation des étudiants à la communication interculturelle, un pré-test comprenant des questions à choix multiples a été administré. Après le pré-test, les participants ont assisté à six sessions d'ateliers dans le cadre du traitement. Un post-test a été réalisé après les ateliers afin d'évaluer les améliorations de la sensibilisation des étudiants, indiquant ainsi l'efficacité de l'intervention. De plus, un test T a été effectué pour vérifier l'hypothèse selon laquelle les ateliers culturels facilitent le développement de la sensibilisation à la communication interculturelle chez les étudiants en anglais langue étrangère.-
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التحقيق في فعالية ورش العمل الثقافية في رفع الوعي بالاتصال الثقافي بين طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. شارك ثلاثون طالبًا من طلاب السنة الأولى في كلية اللغة الإنجليزية في جامعة غرداية في هذه الدراسة. تم استخدام المنهجية الشبه تجريبية لتقييم تأثير الورشات الثقافية على فهم الطلاب للاتصال الثقافي. لتحقيق هدف الدراسة في زيادة وعي الطلاب بالاتصال الثقافي، تم تنفيذ اختبار اولي يتألف من أسئلة متعددة الخيارات . بعد الاختبار الاولي، حضر المشاركون ست جلسات ورش عمل كجزء من العلاج. تم إجراء اختبار ما بعد الورش لتقييم أي تحسينات في وعي الطلاب، مما يشير إلى فعالية التدخل. بالإضافة إلى ذلك، تم إجراء اختبار T للتح قق من فرضية أن ورش العمل الثقافية تسهل تطوير الوعي بالاتصال الثقافي بين طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKasdi Merbah University- Ouarglaen_US
dc.subjectCultural workshopsen_US
dc.subjectintercultural communicationen_US
dc.subjectEFL studentsen_US
dc.subjectraising awareness.en_US
dc.subjectateliers culturelsen_US
dc.subjectcommunication interculturelleen_US
dc.subjectétudiants en anglais langue étrangèreen_US
dc.subjectsensibilisation.en_US
dc.subjectورش العمل الثقافيةen_US
dc.subjectالاتصال الثقافيen_US
dc.subjectطلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبيةen_US
dc.subjectرفع الوعيen_US
dc.titleInvestigating the Effectiveness of Cultural Workshops in Raising Awareness of EFL Students’ Intercultural Communicationen_US
dc.title.alternativeThe Case of First Year Licence Students at the Department of Letters and English Language -university of Ghardaia – Algeriaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nada ryhane ARIBI.pdf648,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.