Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34774
Title: Arousing Students’ Motivation in the EFL Classroom: Increasing their Interaction and Participation in Oral Comprehension and Expression Sessions
Other Titles: The Case of the First Year Licence Students at the Department of Letters and English Language- KasdiMerbah University of Ouargla- Algeria
Authors: Halima, BENZOUKH
Yasmine Rayane, TELIB
Keywords: English as a foreign language class
Motivation
Classroom interaction
Student interaction
oral expression.
Issue Date: 2023
Publisher: Kasdi Merbah University- Ouargla
Abstract: This thesis examines the challenges of motivating students in English as a foreign language classroom in order to improve their interaction and oral production. Lack of motivation is a common problem in language learning, often leading to limited language interaction skills, especially speaking. This study aims to identify the factors influencing student motivation and to propose strategies that teachers can use to promote motivation and interaction in the English as a foreign language classroom. Qualitative and quantitative data will be collected and analyzed. The results reveal that the learning environment, the teacher-student relationship and the relevance of the program and content have an impact on student motivation. Several strategies are proposed to promote motivation, highlighting the essential role of the teacher in increasing the interaction and oral production of students in the English as a foreign language class.
Cette thèse examine les défis de la motivation des étudiants en classe d’anglais langue étrangère afin d’améliorer leur interaction et leur production orale. Le manque de motivation est un problème fréquent dans l’apprentissage des langues, entraînant souvent des compétences limitées en interaction linguistique, notamment à l’oral. Cette étude vise à identifier les facteurs influençant la motivation des étudiants et à proposer des stratégies que les enseignants peuvent utiliser pour favoriser la motivation et l’interaction en classe d’anglais langue étrangère. Des données qualitatives et quantitatives seront collectées et analysées. Les résultats révèlent que l’environnement d’apprentissage, la relation enseignant-étudiant et la pertinence du programme et du contenu ont un impact sur la motivation des étudiants. Plusieurs stratégies sont proposées pour favoriser la motivation, mettant en évidence le rôle essentiel de l’enseignant dans l’augmentation de l’interaction et de la production orale des étudiants en classe d’anglais langue étrangère.
يتناول هذا البحث تحديات تحفيز الطلاب في فصول اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية لتعزيز تفاعلهم الشفهي وإنتاجهم في مجال الفهم والتعبير الشفهي. يعتبر نقص التحفيز مشكلة شائعة في تعلم اللغات، مما يؤدي في كثير من الأحيان إلى مهارات محدودة للطلاب في التفاعل اللغوي، وخاصة خلال الدروس الشفوية. تهدف هذه الدراسة إلى استكشاف العوامل التي تؤثر في تحفيز الطلاب واقتراح استراتيجيات يمكن للمعلم تنفيذها لتعزيز التحفيز والتفاعل في تعلم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. تعتمد الدراسة على نهج مختلط يشمل جمع وتحليل البيانات الكيفية والكمية. سيتم جمع البيانات الكيفية من خلال مقابلات مع أساتذة جامعيين، بينما ستتم جمع البيانات الكمية باستخدام استبيان موجه لطلاب السنة الأولى بكليةقاصدي مرباح ورقلة. تكشف نتائج الدراسة أن هناك عدة عوامل تؤثر في تحفيز الطلاب في فصول اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية، بما في ذلك بيئة التعلم، وعلاقة المعلم بالطالب، ومدى ملاءمة البرنامج والمحتوى لاحتياجات واهتمامات الطلاب. تقدم الدراسة العديد من الاستراتيجيات التي يمكن للمعلمين تنفيذها لتعزيز تحفيز الطلاب .
Description: Linguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34774
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yasmine Rayane TELIB.pdf560,7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.