Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35032
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAbderachid, Cheridi-
dc.contributor.authorAbdallah, BOUZID-
dc.date.accessioned2023-11-16T13:09:57Z-
dc.date.available2023-11-16T13:09:57Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35032-
dc.descriptionLinguisticsen_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effectiveness of needs-based language materials in enhancing business writing communication. The study uses a quasi-experimental design with a pretest-posttest one group design, with the experimental group receiving a language training program that uses needs-based language materials designed to address their specific language and writing needs and goals. Participants are twelve Procurement Engineers working at GSE Company at HassiMessaoud. The study involves four phases: needs analysis, intervention, writing tasks, and evaluation. The needs analysis phase involves collecting information about participants' language needs and goals through a needs analysis questionnaire. The intervention phase involves delivering the language training program to the experimental group over a period of one week, organized and by Training department at GSE Company. The writing tasks phase involves assessing participants' writing ability before and after the intervention through writing tasks (pretest and posttest). The evaluation phase involves administering an evaluation questionnaire to participants to gather feedback on their experience and assess the effectiveness of the intervention. The study is expected to provide insights into the effectiveness of needs-based language materials in enhancing business writing communication and inform the development of language training programs for employees in the business context.en_US
dc.description.abstractL'objectif de cette étude est d'étudier l'efficacité des supports linguistiques basés sur les besoins dans l'amélioration de la communication écrite en entreprise. L'étude utilise une conception quasi-expérimentale avec une conception de groupe pré-test-post-test, le groupe expérimental recevant un programme de formation linguistique qui utilise du matériel linguistique basé sur les besoins conçu pour répondre à leurs besoins et objectifs spécifiques en matière de langue et d'écriture. Les participants sont douze ingénieurs achats travaillant à la société GSE à Hassi Messaoud. L'étude comprend quatre phases : l'analyse des besoins, l'intervention, les tâches d'écriture et l'évaluation. La phase d'analyse des besoins consiste à collecter des informations sur les besoins et les objectifs linguistiques des participants au moyen d'un questionnaire d'analyse des besoins. La phase d'intervention consiste à délivrer le programme de formation linguistique au groupe expérimental sur une durée d'une semaine, organisé et par le service Formation de la société GSE. La phase des tâches d'écriture consiste à évaluer la capacité d'écriture des participants avant et après l'intervention à travers des tâches d'écriture (prétest et posttest). La phase d'évaluation consiste à administrer un questionnaire d'évaluation aux participants pour recueillir des commentaires sur leur expérience et évaluer l'efficacité de l'intervention. L'étude devrait donner un aperçu de l'efficacité du matériel linguistique axé sur les besoins pour améliorer la communication écrite en entreprise et éclairer l'élaboration de programmes de formation linguistique pour les employés dans le contexte des affaires.-
dc.description.abstractالهدف من هذه الدراسة هو التحقيق في فعالية المواد اللغوية القائمة على الاحتياجات في تعزيز التواصل الكتابي للأعمال. تستخدم الدراسة تصميمًا شبه تجريبيًا مع تصميم مجموعة واحدة قبل الاختبار البعدي ، حيث تتلقى المجموعة التجريبية برنامج تدريب لغوي يستخدم مواد لغوية قائمة على الاحتياجات مصممة لتلبية احتياجاتهم اللغوية المحددة واحتياجاتهم وأهدافهم الكتابية. المشاركون هم اثنا عشر مهندس مشتريات يعملون في شركةج س افي حاسي مسعود. تتضمن الدراسة أربع مراحل: تحليل الاحتياجات ، والتدخل ، ومهام الكتابة ، والتقييم. تتضمن مرحلة تحليل الاحتياجات جمع المعلومات حول احتياجات وأهداف المشاركين اللغوية من خلال استبيان تحليل الاحتياجات. تتضمن مرحلة التدخل تسليم برنامج التدريب اللغوي للمجموعة التجريبية على مدى أسبوع واحد ، والذي ينظمه قسم التدريب في شركةج س اتتضمن مرحلة مهام الكتابة تقييم قدرة المشاركين على الكتابة قبل التدخل وبعده من خلال مهام الكتابة (الاختبار القبلي والاختبار البعدي). تتضمن مرحلة التقييم إدارة استبيان تقييم للمشاركين لجمع التعليقات حول تجربتهم وتقييم فعالية التدخل. من المتوقع أن تقدم الدراسة نظرة ثاقبة حول فعالية المواد اللغوية القائمة على الاحتياجات في تعزيز التواصل الكتابي للأعمال وإبلاغ تطوير برامج التدريب اللغوي للموظفين في سياق الأعمال.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKasdi Merbah University- Ouarglaen_US
dc.subjectNeeds-based language materialsen_US
dc.subjectBusiness writing communicationen_US
dc.subjectInterventionen_US
dc.subjectNeeds analysisen_US
dc.subjectquestionnaireen_US
dc.subjectWriting tasksen_US
dc.subjectEvaluation questionnaireen_US
dc.subjectExperimental group.en_US
dc.subjectMatériel linguistique basé sur les besoinsen_US
dc.subjectCommunication écrite commercialeen_US
dc.subjectInterventionen_US
dc.subjectAnalyse des besoinsquestionnaireen_US
dc.subjectTâches de rédactionen_US
dc.subjectQuestionnaire d'évaluationen_US
dc.subjectGroupe expérimental.en_US
dc.subjectالمواد اللغوية القائمة على الاحتياجاتen_US
dc.subjectكتابة الاتصالات التجاريةen_US
dc.subjectالتدخلen_US
dc.subjectتحليل الاحتياجات الاستبيانen_US
dc.subjectالمهام الكتابيةen_US
dc.subjectاستبيان التقييمen_US
dc.subjectالمجموعة التجريبية.en_US
dc.titleThe Effectiveness of Needs-Based language materials for enhancing Business Writing Communication Skills:en_US
dc.title.alternativeA Case of Procurement Engineers at GSE Company at Hassi Messaoud.en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Abdallah BOUZID.pdf378,83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.