Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35337
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorلحســـن, دحـــو-
dc.contributor.authorصفاء, بن علي-
dc.date.accessioned2024-01-08T11:30:33Z-
dc.date.available2024-01-08T11:30:33Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35337-
dc.descriptionالتخصص: لسانيات تطبيقيةen_US
dc.description.abstractلا يبتعد المسرح المدرسيّ في مفهومه عمّا يشير إليه المسرح من حيث هو مشرحة للحياة في سياق فنّي يتقدّم سائر الفنون التي عرفها الإنسان ومارسها منذ الأزل، ولكن بما يحتفظ به من فلسفة وأهداف خاصة؛ تجعل منه عالما متكاملا يضطلع بدور رئيس في بناء النشء بناء تربويا وتعليميا متكاملا. بهذا المعنى، الذي تُنُوسي، جاءت هذه الدراسة لتقف على بيان حقيقة المسرح المدرسيّ ــ الذي مازال يستجدي وجوده في حياة المتعلّم ــ بوصفه سلسلة من المواقف التربوية التي تحرص المدرسة، بعدّها مؤسسة اجتماعية فوّضها المجتمع، على استفراغ الجهد في تعليم النشء أدب القول، وأدب الإصغاء، والتفكير والتمعّن، والانحياز إلى الحقّ والجمال، بعيدا عن اللهو،و الانفعالات البلهاء.en_US
dc.description.abstractLe principe du théâtre ne s'éarte pas ce qui se référe au théâtre en ce sens qu'il s'attache aux principes que l'homme a connus et pratiqués depuis des temps immémoriaux, mais y compris sa mise en œuvre de la philosophie et des particularités. Objectifs faites de lui un monde de viande que jouera un rôle majeur dans la construction du bâtiment éducatif et des jeunes. En ce sens,oublié, cette étude vise à expliquer la réalité du chemin d' apprentissage qui reste présent dans la vie de l'apprenant-et le type de séries d'arrêtes pédagogiques que l'école, y compris une institution sociale autorisée par société, tient à consacrer des efforts pour enseigner aux jeunes l'étiquette de la parole, l'étiquette de la l'écoute, de la pensée et de la contemplation, loin de dieu. Et des activités stupides.-
dc.description.abstractThe school theatre in its meaning is not so for from the one of the theater. As we can say that it is laboratory of life in an artistic meaning as we can say also- that theater leads oll the ather arts known and practiced by the man since the dim post.On the ather hand we can notice that what this theater keeps as philosophy and special purposes make it’s a complete world that is playing a principal role in educating and teaching the young generations. This study comes out to stand in order to show the reality of school theater that is still exciting in the life of a student, as several educational situations thar the school keens to consider it as oi social institution delegated by the community in order to teach Hue art of dialgue, to think properly and carefully about truth and the beauty far from distraction, and stupid reactions-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniversite kasdi merbah ouarglaen_US
dc.subjectالمسرح المدرسيّen_US
dc.subjectالمتعلّمen_US
dc.subjectالوسائل التعليميةen_US
dc.subjectالكفاية التبليغيّةen_US
dc.subjectThéâtre scolaireen_US
dc.subjectl'apprenanten_US
dc.subjectles outils pédagogiquesen_US
dc.subjectsuffisance des rapportsen_US
dc.subjectschool theatreen_US
dc.subjectthe studenten_US
dc.subjectteaching aidsen_US
dc.subjectreporting efficiencyen_US
dc.titleدور المسرح المدرسيّ في تنمية كفاية المتعلّم التبليغيّة مسرحيات من ديوان الأطفال لسليمان العيسى أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
بن علي صفاء.pdf477,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.