Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35820
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMalika, Kouti-
dc.contributor.authorGoudjil, Rokia Sirine-
dc.date.accessioned2024-03-11T12:18:52Z-
dc.date.available2024-03-11T12:18:52Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35820-
dc.descriptionlinguisticsen_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to explore the effects of extensive reading in EFL learners’ vocabulary acquisition. Master two students in the Department of Letters and English Language at Kasdi Merbah University- Ouargla still lack vocabulary knowledge in the three specialities, namely Linguistics, Translation, and Literature and Civilization though they have been exposed to a sizable number of references in their content areas. To approach this topic, a descriptive analytical approach was adopted, and as tools of data collection, a questionnaire of 29 questiones was distributed to 51 M2 students, and a structured intrview of 12 questions was scheduled with four teachers. Moreover, the results were analysed using an SPSS software. The obtained findings showed that students lack sufficient vocabulary knowledge due to a lack of extensive reading.en_US
dc.description.abstractL'objectif de cette étude est d'explorer les effets de la lecture extensive sur l'acquisition du vocabulaire par les apprenants EFL. Les étudiants en Master 2 au Département de Lettres et de Langue anglaise à l'Université Kasdi Merbah-Ouargla manquent encore de connaissances en vocabulaire dans les trois spécialités, à savoir la linguistique, la traduction, et la littérature et la civilisation, bien qu'ils aient été exposés à un nombre assez important de références dans leurs domaines de contenu. Pour aborder ce sujet, une approche analytique descriptive a été adoptée, et comme outils de collecte de données, un questionnaire de 29 questions a été distribué à 51 étudiants de M2, et un entretien structuré de 12 questions a été programmé avec quatre enseignants. En outre, les résultats ont été analysés à l'aide d'un logiciel SPSS. Les résultats obtenus ont montré que les étudiants n'ont pas une connaissance suffisante du vocabulaire en raison d'un manque de lecture extensive.-
dc.description.abstractالهدف من هذه الدراسة هو استكشاف آثار القراءة المكثفة في اكتساب متعلمي اللغة الانجليزية كلغة أجنبية رصيدا معتبرا من المفردات. لا يزال طلبة السنة الثانية ماستر في قسم الآداب واللغة الإنجليزية بجامعة قاصدي مرباح - ورقلة يفتقرون إلى معرفة المفردات في التخصصات الثلاثة ، وهي اللغويات والترجمة والأدب والحضارة على الرغم من تعرضهم لعدد كبير من المراجع كلا حسب تخصصه. لدراسة هذا الموضوع ، تم اعتماد نهج تحليلي وصفي ، وكأدوات لجمع البيانات ، تم توزيع استبيان من 29 سؤالًا على 51 طالبًا من طلبة الماستر، وتم جدولة عرض تقديمي منظم من 12 سؤالًا مع أربعة معلمين ، علاوة على ذلك ، تم تحليل النتائج باستخدام برنامج . SPSSأظهرت النتائج التي تم الحصول عليها أن الطلاب يفتقرون إلى المعرفة الكافية بالمفردات بسبب نقص القراءة المكثفة.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKasdiMebah University- Ouarglaen_US
dc.subjectextensive readingen_US
dc.subjectvocabulary acquisitionen_US
dc.subjectfrequent readingen_US
dc.subjectEFL learnersen_US
dc.subjectLecture extensiveen_US
dc.subjectacquisition de vocabulaireen_US
dc.subjectlecture fréquenteen_US
dc.subjectapprenants EFL.en_US
dc.subjectالقراءة المكثفةen_US
dc.subjectاكتساب المفرداتen_US
dc.subjectالقراءة المتكررةen_US
dc.subjectمتعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبيةen_US
dc.titleExtensive Reading Effects on Vocabulary Acquisition :en_US
dc.title.alternativeThe Case of English as a Foreign Language Master 2 Students of The Department of Letters and English Language at University of kasdi marbah-Ouarglaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Goudjil Rokia Sirine.pdf599,62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.