Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36001
Title: تأثير التسويق الالكتروني في جودة الخدمات المصرفية دراسة حالة بنك القرض الشعبي الجزائري حاسي مسعود
Authors: شطيبة, زينب
عاد, نور الهدى
Keywords: التسويق
الخدمة المصرفية
الجودة
التسويق الالكتروني
Marketing
Banking
E-marketing
Quality
Issue Date: 14-Jun-2023
Publisher: جامعة قاصدي مرباح -ورقلة
Abstract: هدفت هذه الدراسة إلى معرفة م الدور الذي يلعبه التسويق الالكتروني في تحسين جودة الخدمة المصرفية من خلال دراسة تطبيقية على مستوى القرض الشعبي الجزائري وكالة حاسي مسعود وكذا معرفة اهمية التسويق الالكتروني في تعزيز جودة الخدمات المقدمة من قبل البنك وتنوعها ولتحقيق اهداف الدراسة اعتمدنا على إتباع المنهج الوصفي التحليل والاعتماد على الاستبيان كأدة رئيسية ، حيث تم توزيع 43استبانة ورقية وتم استخدام برنامج SPSS لمعالجة الاحصائية وبعد تحليل النتائج توصلت الدراسة الى مجموعة من النتائج أهمها في مايلي : 1) يود مستوى عاليى من التسويق الالكتروني في البنك محل الدراسة؛ 2) توجد علاقة ارتباطية طردية وقوية بين التسويق الالكتروني وجودة الخدمات المصرفية.
This study aimed to understand the role played by electronic marketing in improving the quality of banking services through an applied study at the level of the Algerian popular loan, Hassi Messaoud Agency, as well as the importance of electronic marketing in enhancing the quality and diversity of services provided by the bank. In order to achieve the goals of the study, we relied on the method of descriptive analysis and reliance on the questionnaire as a main tool. Forty-three paper-based questionnaires were distributed, and the SPSS program was used to address the statistics. After analyzing the results, the study reached a number of results, the most important of which are the following : There is a high level of electronic marketing in the bank being studied ; There is a strong correlation between e-marketing and the quality of banking services.
Description: تسويق الخدمات
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36001
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
aad-nourelhouda.pdf991,98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.