Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36047
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorقندوز, عبد القادر-
dc.contributor.authorعليلي, صفاء-
dc.contributor.authorلكحل, سليمة-
dc.date.accessioned2024-
dc.date.available2024-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36047-
dc.descriptionالتخصص:اتصال جماهيري والوسائط الجديدةen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى معرفة كيف يكون الفايسبوك وسيلة تعليمية يتم من خلالها إنجاز الواجبات المنزلية ،ولقد ركزت هذه الدراسة على تسليط الضوء على تلاميذ ثانوية مالك بن نبي قوق*تقرت*،كما تبرز أهمية الفايسبوك بأنه أتاح الفرصة لمستخدميه في المشاركة والتفاعل مع المواضيع التعليمية خاصة ما هو متعلق بجانب إنجاز الواجبات ،لأن هذه المواضيع تحظى لاهتمام كبير من طرف التلاميذ ، وهذا الاهتمام دفعهم للجوء إلى هذا التطبيق وإبداء أرائهم وأفكارهم المختلفة حيث استفادوا منه من الناحية العلمية والمعرفيةen_US
dc.description.abstractThe study aimed to find out how Facebook is an educational means through which homework is completed. This study focused on shedding light on the students of Malek Ben Nabi Goug High School * Touggourt*. It also highlights the importance of Facebook in that it provided the opportunity for its users to participate and interact with educational topics, especially It is related to the aspect of completing assignments, because these topics receive great interest from the students, and this interest prompted them to resort to this application and express their different opinions and ideas, as they benefited from it from a scientific and cognitive standpoint.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.relation.ispartofseries2024;-
dc.subjectتطبيق الفايسبوكen_US
dc.subjectوسيلة تعليميةen_US
dc.subjectالواجبات المنزليةen_US
dc.titleاستخدام الفيسبوك كوسيلة تعليمية لأداء الواجبات المنزلية دراسة ميدانية على عينة من تلاميذ ثانوية مالك بن نبي قوق "ولاية تقرت"en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
alili-safaa.pdf1,38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.