Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36048
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYousra, Seddiki-
dc.contributor.authorChaima Fatma Zahra, Ghettas-
dc.contributor.authorSafa, Bennour-
dc.date.accessioned2024-06-11T10:47:37Z-
dc.date.available2024-06-11T10:47:37Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36048-
dc.descriptionLinguisticsen_US
dc.description.abstractIn the rapidly evolving landscape of education, the integration of technology had become imperative, especially in the realm of English as a Foreign Language (EFL) instruction. This dissertation explored the use of technology in transforming EFL students’ education in the 21st century among master degree students in the English department at University KasdiMerbah-Ouargla. The aim of this study was to investigate how integrating technology transform education to EFL students and enhance their learning outcomes. This work started by the definitions of E-learning, other terminologies, types, purposes, characteristics, advantages and disadvantages, and the use of technology in educational field. Also, it included the definition of education, historical review, characteristics, importance, the difficulties of using technology in education, the role of integrating technology in education, and the 21st century skills education. For the practical side we used a mixed method approach to achieve the expected results; two questionnaires were delivered to a sample of Forty for (44) students of Master degree, and Ten (10) teachers in the English department at University KasdiMerbah-Ouargla. We conclude thatE-learning had become an important technique in the 21st century education.en_US
dc.description.abstractDans le domaine éducatif en évolution rapide, l’intégration de la technologie était devenue impérative, en particulier dans le domaine de l’enseignement de l’anglais langue étrangère (EFL). Cette thèse a exploré l’utilisation de la technologie dans la transformation de l’éducation des étudiants EFL au 21e siècle parmi les étudiants en master du département d’anglais de l’Université KasdiMerbah-Ouargla. Le but de cette étude était d'étudier comment l'intégration de la technologie transforme l'éducation des étudiants EFL et améliore leurs résultats d'apprentissage. Ce travail a commencé par la définition de l'apprentissage en ligne, d'autres terminologies, types, objectifs, caractéristiques, avantages et inconvénients, ainsi que par l'utilisation de la technologie dans le domaine éducatif. En outre, il comprenait la définition de l'éducation, un examen historique, ses caractéristiques, son importance, difficultés liées à l'utilisation de la technologie dans l'éducation, le rôle de l'intégration de la technologie dans l'éducation et l'éducation aux compétences du 21e siècle. Pour le côté pratique nous avons utilisé une approche de méthode mixte pour atteindre les résultats attendus ; deux questionnaires ont été remis à un échantillon de quarante (44) étudiants de Master et dix (10) enseignants du département d'anglais de l'Université KasdiMerbah-Ouargla. Nous concluons que l'apprentissage en ligne est devenu une technique importante dans l'éducation du 21e siècle.-
dc.description.abstractفي مشهد التعليم سريع التطور أصبح دمج التكنولوجيا أمرا ضروريا خاصة في مجال تعليم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية.وقد استكشفت هذه المذكرة استخدام التكنولوجيا لتحويل التعليم لطلبة اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في القرن الحادي والعشرين بين طلبة الماجستير في كلية الآداب واللغة الإنجليزية في جامعة قاصدي مرباح ورقلة. كان الهدف من هذه الدراسة هو استكشاف كيفية دمج التكنولوجيا في تحويل التعليم لطلبة اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية وتعزيز نتائج التعلم لديهم. بدأ هذا العمل بتعريف التعليم الإلكتروني، مصطلحات أخرى للتعليم الإلكتروني، أنواعه، أغراضه،خصائصه، وايجابياته وسلبياته. بالإضافة إلى استخدام التكنولوجيا في المجال التعليمي. كما تضمن أيضا تعريف التعليم وتاريخه، خصائصه، أهميته وصعوبات استخدام التكنولوجيا في التعليم ودور دمج التكنولوجيا في التعليم بالإضافة إلى مهارات التعليم في القرن الحاديوالعشرين. في الجانب التطبيقي، استخدمنا منهجا هجينا لتحقيق النتائج المتوقعة؛ وقد تم تسليم استبيانين إلى عينة من أربعون طالبا في طور الماستر وعشرة أساتذة في قسم اللغة الإنجليزية في جامعة قاصدي مرباح ورقلة. ومنه نستخلص أن التعليم الإلكتروني أصبح تقنية هامة في القرن الحادي والعشرين.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKasdi Merbah Ouargla Universityen_US
dc.subjectE-learningen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectEFL Studentsen_US
dc.subjectTechnologyen_US
dc.subjectApprentissageélectroniqueen_US
dc.subjectéducationen_US
dc.subjectétudiants EFLen_US
dc.subjecttechnologieen_US
dc.subjectالتعليم الإلكترونيen_US
dc.subjectالتعليمen_US
dc.subjectطلبة اللغة الإنجليزيةen_US
dc.subjectالتكنولوجياen_US
dc.titleThe Future of E-learning: The Use of Technology in Transforming EFL Students Education in the 21stCenturyen_US
dc.title.alternativeThe Case of Master Students at KasdiMerbah University of Ouarglaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chaima Fatima Zahra Ghattas-Safa Bennour.pdf2,71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.