Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36050
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorقانة, مسعود-
dc.contributor.authorأولاد المختار, خولة-
dc.contributor.authorصواندي, خيرة-
dc.date.accessioned2024-
dc.date.available2024-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36050-
dc.descriptionالتخصص: الاتصال الجماهيري والوسائط الجديدةen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة الى معرفة اتجاهات تلاميذ البكالوريا نحو التعليم عبر منصة اليوتيوب لدعم التحصيل الدراسي بثانوية المجاهد خليل احمد، حيث تم الاعتماد على أداة الملاحظة واستمارة الاستبيان التي تم تقسيمها الى خمسة محاور، لجمع البيانات والمعلومات وافراد مجتمع البحث والمتمثل في تلاميذ الذين يستخدمون منصة اليوتيوب في التحصيل الدراسي ، بحيث تم تطبيق العينة القصدية ، وتم اختيار50 تلميذة وتلميذ وقد توصلت هذه الدراسة الى مجموعة من النتائج اهمها . • أكدت الدراسة أنا اغلب التلاميذ يستخدمون اليوتيوب في جميع المواد الدراسية وذلك راجع أنهم يرون أن جميع المواد المدرسية مهمة ولا يجب تفرقه بين المواد الثانوية والأساسية وهنا نلاحظ أن الوعي الدراسي مقبول لدى التلاميذ. • تبين الدراسة ان التلاميذ موافقون بشدة على أن منصة اليوتيوب أتاح لهم توفير الوقت للتعلم دون مساعدة الاخرين . • تبين ان التلاميذ موافقون بشدة على ان تعدد المصادر قد يؤدي الى تشتت المعلومات لديهم .en_US
dc.description.abstractThis study aimed to know the attitudes of baccalaureate students towards education via the YouTube platform to support academic achievement at Al-Mujahid Khalil Ahmed Secondary School, where the observation tool and the questionnaire form were relied upon, which was divided into five axes, to collect data and information and members of the research community and represented In students who use the YouTube platform for academic achievement, purposive sampling was applied, and 50 male and female students were selected. This study reached a set of results, the most important of which are: • The study confirmed that the majority of students use YouTube in all academic subjects, and this is due to the fact that they believe that All school subjects are important, and there should be no distinction between secondary and basic subjects. Here we note that academic awareness is acceptable to students. • The study shows that students strongly agree that the YouTube platform allowed them to free up time to learn without the help of others. • It was found that the students strongly agreed that the multiplicity of sources may lead to the dispersion of information for them.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.relation.ispartofseries2024;-
dc.subjectاتجاهاتen_US
dc.subjectتلاميذ البكالورياen_US
dc.subjectمنصة اليوتيوبen_US
dc.subjectالتحصيل الدراسيen_US
dc.titleاتجاهات تلاميذ البكالوريا نحو التعليم عبر منصة اليوتيوب لدعم التحصيل الدراسي دراسة ميدانية بثانوية المجاهد خليل احمد بورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
suoandi-khaira.pdf6,28 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.