Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36074
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن غنيمة, محمد السعيد-
dc.contributor.advisor-
dc.contributor.authorبن عثمان, إسحاق-
dc.date.accessioned2024-
dc.date.available2024-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36074-
dc.descriptionتخصص: االإتصال الجماهيري والوسائط الجديدةen_US
dc.description.abstractتتناول هذه الدراسة دور تكنولوجيا الاتصال الجديدة في تحسين الخدمات الإدارية للمواطنين في مؤسسة الصندوق الوطني للعمال الاجراء بولاية "تقرت"، والتي تهدف من خلالها إلى إزالة الغموض حول مفهوم تكنولوجيا الاتصال الجديدة في تحسين الخدمات الإدارية، فبناءعلى هذا كله تأسيسا على ما سبق طرح الاشكال التالي: كيف تساهم تكنولوجيا الاتصال الجديدة في تحسين الخدمات الإدارية للمواطنين في الصندوق الوطني للعمال الأجراء بتقرت؟ وقد اعتمدت في هذه الدراسة على المنهج الوصفي التحليلي باعتباره المنهج الملائم للدراسة،ويقوم على الوصف الدقيق والتفصيلي للظاهرة انطلاقا من التساؤلات المطروحة في الدراسة: كما اعتمدنا كذلك في هذه الدراسة على أداة الاستبيان التي تم توزيعها على عينة الدراسة والمتمثلة في المواطنين المنخرطين لدى الصندوق الوطني للعمال الأجراء بتقرت، الذي بلغ عدد العينة التي أخذت منهم 100 مواطن منخرط، وبعد التحليلوالتفسير للنتائج توصلت في هذه الدراسة إلى ما يلي: I. بالنسبة لتكنولوجيا الاتصال الجديدة المستخدمة في الصندوق الوطني للعمال الأجراء: • فقد تبين أن أغلب المواطنين المستفادين كانوا من الفئة العمرية التي تتراوح بين 41 فما فوق، وأن المستوى الغالب هو المستوى الجامعي قدرت ب %39. • يتيح الصندوق الوطني للعمال الأجراء تكنولوجيا الاتصال الجديدة. II. بالنسبة إلى أثر استخدام تكنولوجيا الاتصال الجديدة المستخدمة في الصندوق: • وجدت أن استخدام تكنولوجيا الاتصال الجديدة قد سهلت على وصول إلى الخدمة المقدمة. • ملاحظة تحسن في سرعة تلقي الخدمات في الصندوق الوطني بسبب استخدام تكنولوجيا الاتصال الجديدة. III. مدى تحقيق تكنولوجيا الاتصال الجديدة لأبعاد جودة الخدمات الإدارية: • توظيف الصندوق الوطني خبرات مميزة للاعتماد عليهم في تقديم الخدمات بجودة عالية وهذا باستخدام تكنولوجيا الاتصال الجديدة. • استجابة الصندوق الوطني لشكاوى المستفيدين واستفساراتهم الملحة عن طريق البريد الالكتروني.en_US
dc.description.abstractThis study deals with the role of new communication technology in maintaining administrative services for citizens in the national fund for later is Establishment in the state of Touggourt, through which it aims to remove ambiguity around the concept of new communication technology in improving administrative services. Based on all of this, based on what was previously proposed the following shapes: How does new communication technology contribute to improving administrative services for citizens in the National fund? For wage workers in Touggourt? In this study I relied on the descriptive analytical method as it is the appropriate method for the study, and is based on an accurate and detailed description of the phenomenon based on the questions posed in the study: In this study, we also relied on the questionnaire tool that was distributed to the study sample, which is: Citizens involved in the National Fund for Wage Workers in Touggourt, which amounted to the sample taken of them, 100 citizens were involved, and after analyzing and interpreting the results, this study concluded the following: It was found that most of the citizens who benefited were from the age group ranging from 41 and above, the predominant level is the university level, estimated at 39%, the National fund makes available to Wage-earners new communication technology. Regarding the impact of using the new communication technology used by the fund: I found that the use of new communication technology has facilitated access to the service provided. Noting an improvement in the speed of receiving services at the National fund due to the use of technology new contact. An extent to which new communication technology achieves the dimensions of the quality of administrative services. The national Fund employs distinguished experts to rely on in providing high-quality services using new communication technology. The national fund responds to the complaints and urgent inquiries of participants by mail Electronic.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.relation.ispartofseries2024;-
dc.subjectتكنولوجيا الإتصال الجديدةen_US
dc.subjectالخدمات الإداريةen_US
dc.titleدور تكنولوجيا الاتصال الجديدة في تحسين الخدمات الإدارية للمواطنين*دراسة ميدانية على الصندوق الوطني لعمال الأجراء بتقرت*en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ben outmane-ishak.pdf707,93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.