Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36092
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorZergoune, Ahmed-
dc.contributor.authorBenarab, Nadia-
dc.date.accessioned2024-06-20T10:25:10Z-
dc.date.available2024-06-20T10:25:10Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36092-
dc.descriptionSciences du langageen_US
dc.description.abstractIn this research ,it will be a question of analyze the Images of the book of the 4year of primary school and this as an essential support for the comprehension/ expression FLE The objective is to analyze the different types of images contained in this manual in order to identify the function they fulfill according to the teachers, tow whom will distribute to the a questionnaire. This work is split into two. The first pat will consist of a theoretical display to highlight the different function of the manual. In the second part, we will analyze the questionnaire to identify the idea that teachers have of the Images in the text book.en_US
dc.description.abstractDans cette recherche. Il sera question d’analyse des images du manuel scolaire de quatrièmes année primaire et ce en tant que support indispensable à la compréhension /expression en fle. L’objectif étant d’analyser les différents types d’images contenus dans ce manuel afin dégager les fonctions qu’elles remplissent selon les enseignants à qui nous allons distribuer un questionnaire Ce travail est scindé en deux parties. La première partie sera constituée d’un étalage théorique pour faire valoir les différentes fonctions du manuel. Dans la deuxième partie nous allons analyser le questionnaire pour en dégager l’idée que se font les enseignants sur les images du manuel.-
dc.description.abstractسنقوم بتحليل صور كتاب السنة الرابعة االبتدائي وهدا كوسيلة الدعم اساسية للفهم والتعبير في اللغة الفرنسية. هدف من هده دراسة تحليل أنواع الصور المختلفة الواردة في كتاب من أجل تحديد الوظائف الصورة من خالل المعلمين وكيفية استعمال الصور في القسم ولهذا تطرقنا بوضع استبيان للمعلمين خاصة. يتضمن هدا البحث من جزئيين: يتكون الجزء األول من جانب النظري حيث أبرزنا فيه الوظائف الصورة واستعمالها في التعليم وما مدى أهميتها في القسم لدي المتعلم. أما الجزء الثاني قمنا بتحليل استبيان لإلبراز الفكرة التي يمتلكها المعلمون حول الصور كتاب المدرسي.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKasdi Merbah Ouargla Universityen_US
dc.subjectImageen_US
dc.subjectSemiologyen_US
dc.subjectFunctionen_US
dc.subjectFLEen_US
dc.subjectMeaningen_US
dc.subjectInterprétationen_US
dc.subjectImageen_US
dc.subjectFonctionen_US
dc.subjectfleen_US
dc.subjectSémiologieen_US
dc.subjectSignificationen_US
dc.subjectinterprétationen_US
dc.subjectالصورة الوظيفةen_US
dc.subjectالترجمةen_US
dc.subjectالمعانيen_US
dc.subjectاللغة الفرنسية االجنبيةen_US
dc.titleL'image comme facilitateur à la compréhension du FLE dans le manuel scolaire en Algérieen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Benarab Nadia.pdf686,69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.