Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36093
Title: Investigating the Effectiveness of Educational Games in Enhancing Young Learners ‘Vocabulary Repertoire
Other Titles: The Case of First Year Middle School Pupils at Sid Rouho Middle School of Ouargla
Authors: Dib, Nawal
Djebrane, Nihad
Hadrouch, Aymen
Keywords: Educational games
English as a foreign language
Vocabulary
Young learners
Jeux éducatifs
Anglais comme langue étrangère
Vocabulaire
Jeunes apprenants
الألعاب التعليمية
الإنجليزية كلغة أجنبية
المفردات
المتعلمون الصغار
Issue Date: 2024
Publisher: Kasdi Merbah Ouargla University
Abstract: The present study aims at investigating the effectiveness of educational games in enhancing young learners' vocabulary repertoire. The research targets first-year middle school pupils at Sid Rouho Middle School of Ouargla. To address the research questions and test the hypotheses, a mixed methods approach was selected. Two research tools were utilized: a questionnaire administered to seven middle school teachers and a quasi-experimental study involving first-year middle school pupils. The pupils were taught using educational games designed to enhance their vocabulary repertoire. The results of the study confirmed the effectiveness and positive impact of educational games on the enhancement of young learners' vocabulary repertoire. This research sheds light on the potential of educational games as a valuable tool in language learning and teaching
La présente étude vise à examiner l'efficacité des jeux éducatifs dans l'enrichissement du vocabulaire des jeunes apprenants. La recherche cible les élèves de première année de l'école intermédiaire Sid Rouho à Ouargla. Pour répondre à la question de recherche et tester l'hypothèse, une approche méthodologique mixte a été choisie. Deux outils de recherche ont été utilisés : un questionnaire administré à sept enseignants du moyen et une étude quasi-expérimentale impliquant des élèves de première année du collège. Les élèves ont été enseignés en utilisant des jeux éducatifs conçus pour améliorer leur répertoire de vocabulaire. Les résultats de l'étude ont confirmé l'efficacité et l'impact positif des jeux éducatifs sur l'enrichissement du vocabulaire des jeunes apprenants. Cette recherche met en lumière le potentiel des jeux éducatifs en tant qu'outil précieux dans l'apprentissage et l'enseignement des langues.
تهدف الدراسة الحالية إلى التحقق من فعالية الألعاب التعليمية في تعزيز حصيلة المفردات لدى المتعلمين الصغار. تستهدف هذه الدراسة تلاميذ السنة الأولى من التعليم المتوسط في متوسطة سيد روحو بولاية ورقلة. وللإجابة على سؤال البحث واختبار الفرضية، تم اختيار منهجية متعددة الأساليب. تم استخدام أداتين بحثيتين: استبيان موجه إلى سبعة معلمين في المرحلة المتوسطة ودراسة شبه تجريبية شملت تلاميذ السنة الأولى من التعليم المتوسط. تم تعليم التلاميذ خلال حصص المعالجة باستخدام ألعاب تعليمية مصممة خصيصا لتعزيز مخزونهم من المفردات اللغوية. أكدت نتائج الدراسة ختاما فعالية وتأثير الألعاب التعليمية الإيجابي على تعزيز مخزون المفردات لدى المتعلمين الصغار. و منه تسلط هذه الدراسة الضوء على إمكانيات الألعاب التعليمية كأداة قيمة في تعلم وتعليم اللغة.
Description: Linguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36093
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Djebrane Nihad-Hadrouch Aymen.pdf2,45 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.