Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36332
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAmira, Sara-
dc.contributor.authorGuennoun, Narimane-
dc.date.accessioned2024-07-02T09:35:13Z-
dc.date.available2024-07-02T09:35:13Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36332-
dc.descriptionLINGUISTICSen_US
dc.description.abstractThis study is done on the aim of investigating the impact of using hashtags and memes as a social media language and whether these forms of language have an effect on the online communication of Algerian Social media platforms users specifically Instagram. From this study we suggested that both memes and hashtags affect language by reducing the amount of words used between people during their communication process, also hashtags have a greatest influence on this process. We have examined all the Algerian users of Instagram in order to confirm our hypothesis, the method adopted in this research is a descriptive based on the instrument of questionnaire distributed to 100 people from different age groups of society. Thus, we gathered 59 hardcopy answers and 41 answers from different social media platforms (Instagram and Facebook).By the end of this study we confirmed the previous suggested hypothesisen_US
dc.description.abstractCette étude a l'objectif d'étudier l'impact de l'utilisation des hashtags et des mèmes comme outil. Langage des médias sociaux et si ces termes ont un effet sur la communication en ligne d’utilisateurs algériens des plateformes de médias sociaux, en particulier Instagram. De cette étude, nous avons suggéré que les mèmes et les hashtags affectent la langage en réduisant la quantité des mots utilisés entre personnes au cours de leur processus de communication, les hashtags ont également une plus grande influence à ce sujet processus.-
dc.description.abstractأجريت هذه الدراسة بهدف التحقق من تأثير استخدام الهاشتاج والميمز كلغة لوسائل التواصل الاجتماعي ومدى تأثير هذه المصطلحات على التواصل عبر الإنترنت لمستخدمي منصات التواصل الاجتماعي تحديدا منصة إنستغرام في الجزائر. اقترحنا من خلال هذه الدراسة أن لكل من الهاشتاج و الميمز تأثيرعلى اللغة وذلك بتقليل كمية الكلمات المستخدمة بين الأشخاص أثناء عملية التواصل، كما أن للهاشتاج تأثير أكبر على هذه العملية . قمنا بفحص جميع مستخدمي الانستغرام الجزائريين من أجل تأكيد فرضياتنا، حيث اعتمدنا في هذا البحث على الاستبيان الموزع على 100 شخص من مختلف الفئات العمرية للمجتمع. وكانت نتائج هذه الدراسة كالاتي 59 إجابة ورقية و41 إجابة من مختلف منصات التواصل الاجتماعي (فايسبوك و انستقرام ). وفي نهاية هذه الدراسة تأكدنا من صحة الفرضيات المقترحة سابقا.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKasdi Merbah Ouargla Universityen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectHashtagsen_US
dc.subjectMemesen_US
dc.subjectSocial Media Languageen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectMédias Sociauxen_US
dc.subjectHashtagsen_US
dc.subjectMemesen_US
dc.subjectLangage des médias sociauxen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectسوشل ميدياen_US
dc.subjectهاشتاجen_US
dc.subjectالميمزen_US
dc.subjectلغة وسائل التواصل الاجتماعيen_US
dc.subjectالتواصلen_US
dc.titleThe Impact of Hashtags and Memes on the Ordinary Communicatio of Algerian Instagram Usersen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Amira Sara-Guennoun Narimane.pdf2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.