Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36369
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبودربالة, عبد القادر-
dc.contributor.authorتقار, محمد-
dc.contributor.authorبوعزة, رميصاء الأنصارية-
dc.date.accessioned2024-
dc.date.available2024-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36369-
dc.descriptionتخصص: اتصال جماهيري والوسائط الجديدةen_US
dc.description.abstractالمنصات الاجتماعية " السطوة الدافعة والآليات المانعة حاولنا تسليط الضوء على مظاهر التفاهة التي طغت على المنصات الاجتماعية وسطوة المؤثرين الذي ن يقدمون محتويات تافهة لا تتماشى مع الأعراف والتقاليد ولا المعايير والقيم ال مجتمعية، وعليه غصنا في أسباب انتشار المضامين التافهة والترويج لها وفق منظور فلسفي اعتمدنا فيه على أفكار المفكرين الان دونو ومكسيم روفر، لتتوصل إلى ج ملة من المقترحات المختصين في مجالات الاعلام القانون علم الاجتماع والدين وصناع المحتوى الهادف لمكافحة صناعة التفاهة والنهوض بالمحتوى الهادف ولقدان طلقت فكرة الروبورتاج من التساؤل التالي: كيف تشكلت سطوة المحتوى التافه للمؤثرين عبر المنصات الإجتماعية؟ وماهي آليات مجابهتها؟ اعتمدنا الروبورتاج المصور كأحد فنون السمعي البصري والذي يعد أفضل وأص دق وسيلة لوصف مظاهر التفاهة وسطوة المؤثرين المروجين لها من خلال المحتويات التي ينشرونها عبر المنصات الاجتماعية، وإبرازها من خلال نقلها صوتا وصورة وقد استخدمنا المقابلات الشخصية مع أهل الاختصاص لتدعيم الموضوع أكثر ودراسته من جميع النواحي والمجالات لإيجاد الحلول لمكافحة صناعة التأثير التافه عبر المنصات الاجتماعية.en_US
dc.description.abstractSocial platforms " driving power and blocking mechanisms we tried to shed light on the manifestations of frivolity that have overwhelmed social platforms and the power of influencers who provide frivolous content that is not in line with norms, traditions, standards and societal values, so we delved into the reasons for the spread of frivolous content and promote it according to a philosophical perspective in which we relied on the ideas of thinkers Alan Dono and Maxim Rover, to come up with a they lost The idea of the robot was divorced from the following question: How did the dominance of trivial content for influencers through social platforms form What are the coping mechanisms We have adopted the photoblog as one of the audiovisual Arts, which is the best and most accurate way to describe the manifestations of banality and the power of influencers promoting it through the contents they publish via social platforms, and highlight it through transmitting it by voice and image.we have used personal interviews with specialists to further strengthen the topic and study it in all aspects and areas to find solutions to combat the industry of trivial influence via social platforms.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.relation.ispartofseries2024-
dc.subjectالمؤثرونen_US
dc.subjectالمحتوى التافه المنصات الاجتماعيةen_US
dc.subjectالسطوة الدافعة الآليات المانعةen_US
dc.titleالمؤثرون والمحتوى التافه عبر المنصات الاجتماعية السطوة الدافعة والآليات المانعة (روبورتاج مصور)en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
teghgher-mouhamed.pdf452,67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.