Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36468
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorصانع, رابح-
dc.contributor.authorبوبلال, سهى ياسمين-
dc.date.accessioned2024-
dc.date.available2024-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36468-
dc.descriptionالتخصص: الاتصال الجماهيري والوسائط الجديدةen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرف على دوراللافتات ومساهمتها في إقناع زبائن مؤسسة موبيليس حيث كان إسقاط الجانب التطبيقي على عينة من الزبائن الذين يتعرضون للافتات الإعلانية لمؤسسة موبيليس, و تمحورت إشكالية الدراسة حول التساؤل الرئيسي التالي :كيف يتعامل المواطن في مدينة ورقلة مع اللافتات الإعلانية ؟ واعتمدنا في هذه الدراسة على المنهج الوصفي وأداة الاستبيان في جمع المعطيات والبيانات المتعلقة بالظاهرة محل الدراسة , وقد تم توزيع استمارة الاستبيان على عينة مقدارها 80 مفردة من سكان مدينة ورقلة,وقد اعتمدنا في تحليل بيانات الاستبيان على الحزمة الإحصائية ولاختبار الفرضيات استخدمنا برنامج الإكسل)(exelوبرنامج معالج الجداول ((spss وقد خلصت هذه الدراسة إلى نتائج تمثلت في:اللافتات الإعلانية وسيلة تعتمد عليها المؤسسة في التعريف بالعروض المقدمة من طرفها كما أنها تساعد على تذكير الجمهور المستهلك بخدمات المؤسسة و كل جديد عن خدماتها, كذلك للافتات الإعلانية دور هام في التأثير على سلوك المستهلكين تجاه خدمات المؤسسةen_US
dc.description.abstractThis study aims to recognize the role of advertising banners and their contribution to persuading the customers of Mobilis Foundation, where dropping the applied side on a sample of customers exposed to Mobilis Foundation advertising banners. The problem of the study centred on the following key question: How does the citizen of Wirgle and city deal with advertising banners? In this study, we relied on the descriptive approach and questionnaire to collect data and data related to the phenomenon in question. The questionnaire form was distributed to a sample of 80 inhabitants of the city and Urgha. In analysing the questionnaire data, we relied on the statistical package and testing hypotheses. This study has yielded results, the most important of which are: Advertising banners are a means to remind the consumer audience of the enterprise's services and all new about its service. Advertising banners as a widespread means of advertising and expose themselves to the moving audience.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.subjectالإعلانen_US
dc.subjectاللافتات الإعلانيةen_US
dc.subjectإقناعen_US
dc.subjectالزبائنen_US
dc.titleدوراللافتات الإعلانية في إقناع الزبون دراسة ميدانيةعلى عينة من زبائن مؤسسة موبيليس للاتصالات وحدة ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
boublal-souha yasmine.pdf4,4 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.