Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36501
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | زعطوط, كلثوم | - |
dc.contributor.author | بوقفة, جيهان | - |
dc.date.accessioned | 2024 | - |
dc.date.available | 2024 | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36501 | - |
dc.description | التخصص علم اجتماع التربية | en_US |
dc.description.abstract | ظهرت دراسات سابقة أن استخدام التعليم الإلكتروني يمكن أن يكون له تأثير إيجابي كبير على عملية التعليم لأساتذة التعليم العالي. من خلال استخدام التطبيقات البرمجية ووسائط التعليم المتعددة، يمكن للأساتذة تحسين توصيل المحتوى التعليمي بشكل أكثر تفاعلية وجذابة. كما يمكن لهذه الأدوات أن تساهم في تعزيز مهارات التفاعل والتواصل بين الطلاب وتحفيزهم على المشاركة الفعالة في عملية التعلم. | en_US |
dc.description.abstract | Previous studies have shown that the use of e-learning can have a significant positive impact on the education process for higher education professors. Through the use of software applications and multimedia teaching, professors can improve the delivery of educational content in a more interactive and engaging way. These tools can also contribute to enhancing interaction and communication skills among students and motivate them to actively participate in the learning process. | - |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | univ-ouargla | en_US |
dc.relation.ispartofseries | 2024 | - |
dc.subject | التعليم الإلكتروني | en_US |
dc.subject | التطبيقات البرمجية | en_US |
dc.subject | الوسائط المتعددة | en_US |
dc.title | أثر التعليم الإلكتروني في تحسين العملية التعليمية دراسة ميدانية لأساتذة كلية العلوم الإنسانيةوالاجتماعية بجامعة قاصدي مرباح ورقلة | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Département de sociologie et de la démographie - Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
boughouffa-djihane.pdf | 6,34 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.