Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36501
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorزعطوط, كلثوم-
dc.contributor.authorبوقفة, جيهان-
dc.date.accessioned2024-
dc.date.available2024-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36501-
dc.descriptionالتخصص علم اجتماع التربيةen_US
dc.description.abstractظهرت دراسات سابقة أن استخدام التعليم الإلكتروني يمكن أن يكون له تأثير إيجابي كبير على عملية التعليم لأساتذة التعليم العالي. من خلال استخدام التطبيقات البرمجية ووسائط التعليم المتعددة، يمكن للأساتذة تحسين توصيل المحتوى التعليمي بشكل أكثر تفاعلية وجذابة. كما يمكن لهذه الأدوات أن تساهم في تعزيز مهارات التفاعل والتواصل بين الطلاب وتحفيزهم على المشاركة الفعالة في عملية التعلم.en_US
dc.description.abstractPrevious studies have shown that the use of e-learning can have a significant positive impact on the education process for higher education professors. Through the use of software applications and multimedia teaching, professors can improve the delivery of educational content in a more interactive and engaging way. These tools can also contribute to enhancing interaction and communication skills among students and motivate them to actively participate in the learning process.‎-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.relation.ispartofseries2024-
dc.subjectالتعليم الإلكترونيen_US
dc.subjectالتطبيقات البرمجيةen_US
dc.subjectالوسائط المتعددةen_US
dc.titleأثر التعليم الإلكتروني في تحسين العملية التعليمية دراسة ميدانية لأساتذة كلية العلوم الإنسانيةوالاجتماعية بجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de sociologie et de la démographie - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
boughouffa-djihane.pdf6,34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.