Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36635
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorخويلدات, صالح-
dc.contributor.authorخيرالله, كوثر-
dc.contributor.authorبوخطة, صباح-
dc.date.accessioned2024-09-11T10:33:40Z-
dc.date.available2024-09-11T10:33:40Z-
dc.date.issued2024-06-08-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36635-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى توضيح أثر الخدمة المصرفية الإلكترونية من وجهة نظر زبائن مصرف السلام، ومن أجل تحقيق أهداف الدراسة تم توزيع استبانة على عينة تتكون من 124 موظف خلال الفترة الممتدة من 21 أفريل إلى غاية 9 ماي2024، حيث استعملنا المنهج الوصفي، للإحاطة بالجانب النظري للدراسة بالإضافة إلى اعتمادنا المنهج التحليلي الوصفي في الجانب التطبيقي، وتم الاعتماد على بعض الوثائق لمصرف السلام - ورقلة- ، بالإضافة إلى بعض أدوات التحليل الإحصائي باستخدام برنامج SPSS STATISTICS V29، وتوصلت الدراسة إلى وجود علاقة ارتباط قوية و أثر معنوي بين الخدمة المصرفية الإلكترونية ورضا الزبون، وأظهر التحليل أيضا أن الرضا يتأثر بثلاثة محددات على التوالي " الخصوصية والأمان، مستوى الثقة وجودة الشبكةen_US
dc.description.abstract"The study aimed to clarify the impact of the electronic banking service from the point of view of Al Salam Bank customers. To achieve the study's objectives, a questionnaire was distributed to a sample of 124 omployees during the period extending from April 21 to May 9, 2024, we used the descriptive approach, to cover the theoretical side of the study, in addition to adopting the descriptive analytical approach in the applied side. We relied on some documents from Al Salam Bank, in addition to some statistical analysis tools, and using the SPSS STATISTICS V29 program. The study concluded that there is There is a strong correlation and a significant effect between the electronic banking service and customer satisfaction. The analysis also showed that satisfaction is affected by three determinants, respectively, “privacy and security, level of trust, and network quality.”-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح -ورقلةen_US
dc.subjectالخدمة المصرفية الإلكترونيةen_US
dc.subjectرضا الزبونen_US
dc.subjectcustomer satisfactionen_US
dc.subjectelectronic banking serviceen_US
dc.titleأثر الخدمة المصرفية الإلكترونية على تحسين رضا الزبون دراسة حالة مصرف السلام - ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
boukaouther- khirallah.pdf4,83 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.