Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36684
Title: تأثير اشهارات صناع المحتوى عبر مواقع التواصل الاجتماعي على السلوك الاستهلاكي لدى الشباب دراسة ميدانية على عينة من طلبة علوم الإعلام والاتصال "جامعة ورقلة
Authors: ثابت, مصطفى
مقدم, عمر
Keywords: التأثير
محتوى
صناع المحتوى
الإشهار
مواقع التواصل الاجتماعي
Issue Date: 2024
Publisher: univ-ouargla
Abstract: هدفت الدراسة إلى معرفة كيفية تأثير اشهارات صناع المحتوى على السلوك الاستهلاكي لدى الشباب ،ولقد ركزت هذه الدراسة على تسليط الضوء على عينة من طلبة قسم علوم الإعلام والاتصال*جامعة قاصدي مرباح ورقلة *،كما بينت هذه الدراسة أن أكثر فئة استخداما لوسائل التواصل الاجتماعي وشبكات شبكة الانترنت مما يسمح بغزو صناع المحتوى مواقع التواصل الاجتماعي وتوغلهم في المجتمع في الآونة الأخيرة بطريقة سريعة وجد سلسة، بالتالي فان الدراسة من مواضيع العصر.
The study aimed to find out how the advertisements of content creators influence the consumer behavior of young people. This study focused on shedding light on a sample of students from the Department of Media and Communication Sciences * University of Kasdi-Merbah Ouargla *. This study also showed that the group most used social media and social networks The Internet, which allows content makers to invade social networking sites and penetrate society in recent times in a quick and smooth manner, is therefore the study of the topics of the times.
Description: التخصص:اتصال جماهيري والوسائط الجديدة
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36684
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mekkadem-omar.pdf1,05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.