Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36806
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorعرابة, الحاج-
dc.contributor.authorخمقاني, مسعود-
dc.contributor.authorكبابي, حسان-
dc.date.accessioned2024-09-23T10:05:52Z-
dc.date.available2024-09-23T10:05:52Z-
dc.date.issued2024-06-09-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36806-
dc.descriptionادارة الموارد البشريةen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة لمعرفة أثر التسويق الداخلي على الارتباط الوظيفي لدى موظفي مؤسسة اتصالات الجزائر-المديرية العملية-ورقلة، و لتحقيق اهداف الدراسة تم جمع البيانات من خلال المقابلة و بالاعتماد على أداة الاستبيان كأداة رئيسية بحيث تم توزيعها على عينة عشوائية حجمها (84)موظف.تم استخدام المنهج الوصفي والإحصائي وتم تحليل البيانات واختبار الفرضيات باستخدام برنامج spss الاصدار الثاني و العشرين، وأظهرت نتائج الدراسة وجود تسويق داخلي و ارتباط وظيفي بشكل مرتفع في المؤسسة محل الدراسة، للتسويق الداخلي دور في تعزيز أبعاد الارتباط الوظيفي و أكثر بعد له تأثير هو الاتصال الداخلي، بالإضافة إلى عدم وجود فروق ذات دلالة احصائية في ابعاد الارتباط الوظيفي تعزى للمتغيرات الشخصية.en_US
dc.description.abstractThis study aims to determine the impact of internal marketing on job engagement among employees of Algeria Telecom - Operational Directorate in Ouargla. To achieve the objectives of the study, data were collected through interviews and primarily through a questionnaire distributed to a random sample of 84 employees.The descriptive and statiscial methods were used. The data were analyzed and hypotheses tested using the SPSS software, version 22. The results showed a high presence of internal marketing and job engagement within the institution under study. Internal marketing plays a role in enhancing the dimensions of job engagement, with internal communication being the most influential aspect. Additionally, the study found no significant statistical differences in the dimensions of job engagement attributed to personal variables.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectاتصالات الجزائر المديرية العملية ورقلةen_US
dc.subjectاتصال الداخليen_US
dc.subjectانغماسen_US
dc.subjectارتباط وظيفيen_US
dc.subjectتسويق الداخليen_US
dc.subjectjob engagementen_US
dc.subjectInternal marketingen_US
dc.subjectInternql communicationen_US
dc.subjectOperational Directorate Ouarglaen_US
dc.subjectImmersionen_US
dc.subjectAlgeria Telecomen_US
dc.titleدور التدريب في التنمية كفاءات الموارد البشرية دراسة حالة لعينة من عمال مؤسسات الجماعات المحليةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kababi-khamgani.pdf3,89 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.