Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36865
Title: The Effectiveness of Mobile Assisted Language Learning in Raising the Students’ Vocabulary Learning Proficiency
Other Titles: The Case of Third Year Licence Students at University of Kasdi Merbah Ouargla
Authors: Dib, Nawal
Kadri, Hadja Arafat
Keywords: Vocabulary
Mobile Assisted Language Learning
English as a Foreign Language
Foreign English Learners
vocabulaire
apprentissage des langues assisté par téléphone portable
langue étrangère
apprentissage de l'anglais
المفردات
تعلم اللغة لمساعدة المحمول
اللغة أ جنبية
دارسة اللغة ا إلنجليزية
Issue Date: 2024
Publisher: Université KASDI MERBAH-OUARGLA
Abstract: Studying a foreign language broadens your cultural understanding and enhances your vocabulary by introducing new words and expressions. One of the key components that students must master in learning the English language is vocabulary. Vocabulary forms the essence of the language, facilitating expression, comprehension, and effective communication. This can be achieved through various methods, one of which is Mobile Assisted Language Learning. Mobile assisted language learning refers to the use of mobile devices to support language learning. When MALL is well-designed, it can be effective in enhancing vocabulary acquisition by providing accessible and interactive tools for learners. The goal of this paper is to explore the effectiveness of MALL in improving vocabulary. It aims to provide learners with a flexible and interactive platform, enabling them to engage with the language. This technology seeks to enhance vocabulary learning by utilizing diverse multimedia resources. The analysis examines the impact of MALL on raising students’ vocabulary proficiency, using both questionnaires and tests. A questionnaire is valuable for research as it collects structured data efficiently. We administered it to the teachers of the University of Kasdi Merbah Ouargla. The test involves asking questions to determine whether this technology is significantly beneficial for 3rd-year English students. The results of the study confirmed the effectiveness and positive impact of mobile assisted language learning on the enhancement of the learners' vocabulary repertoire.
L'apprentissage d'une langue étrangère élargit notre compréhension culturelle et enrichit notre vocabulaire en nous offrant de nouveaux mots et expressions. Le vocabulaire est l'un des éléments essentiels que les étudiants doivent maîtriser lors de l'apprentissage de la langue anglaise Le vocabulaire est le cœur de la langue, facilitant l'expression, la compréhension et la communication efficace. Cela peut être accompli par diverses méthodes, y compris l'apprentissage mobile avec l'aide du téléphone portable. L'apprentissage des langues assisté par téléphone fait référence à l'utilisation des appareils mobiles pour soutenir l'apprentissage des langues. Lorsqu'il est maîtrisé correctement, l'apprentissage des langues assisté par téléphone peut être efficace pour améliorer l'acquisition du vocabulaire en fournissant aux étudiants des outils accessibles et interactifs.Cette recherche vise à explorer l'efficacité de l'apprentissage des langues assisté par téléphone dans l'amélioration du vocabulaire. Elle vise à fournir aux apprenants une plateforme flexible et interactive qui leur permet de s'engager dans la langue. Cette technologie cherche à améliorer l'apprentissage du vocabulaire en tirant parti des diverses ressources multimédias. L'analyse examine l'impact de l'apprentissage des langues assisté par téléphone sur l'augmentation de la compétence des étudiants en vocabulaire, en utilisant à la fois des questionnaires et des tests. Le questionnaire est précieux pour la recherche car il recueille des données structurées de manière efficace. Nous l'avons administré aux enseignants de l'Université Kasdi Merbah Ouargla. Quant au test, il comprend des questions pour déterminer si cette technologie est significativement bénéfique pour les étudiants de troisième année en langue anglaise.
دراسة لغة أ جنبية توسع من فهمك الثقافي وتعزز مفرداتك عن طريق تقديم كلمات وتعابير جديدة. تعد المفردات من المكونات ال ساس ية التي يجب على الطلاب إاتقانها في تعلم اللغة ا إلنجليزية. تعتبر المفردات جوهر اللغة ، حيث تسهل التعبير والفهم والتواصل الفعال. يمكن تحقيق ذلك من خلال طرق مختلفة ، منها استخدام الأجهزة المحمولة. يشير تعلم اللغة بمساعدة الهاتف إالى اس تخدام ال جهزة المحمولة لدعم تعلم اللغة. عند اتقان اس تخدام تعلم اللغة بمساعدة الهاتف بشكل جيد ، يمكن أ ن يكون فعاال في تحسين اكتساب المفردات من خلال توفير أ دوات سهلة الوصول والتفاعل للطلاب. يهدف هذا البحث إالى اس تكشاف فعالية تعلم اللغة بمساعدة الهاتف في تحسين المفردات. يهدف إالى تزويد المتعلمين بمنصة مرنة وتفاعلية ، تمكنهم من الانخراط في اللغة. يسعى هذا التكنولوجيا إالى تحسين تعلم المفردات من خلال الاس تفادة من موارد الوسائط المتعددة المتنوعة. يحلل التحليل تأ ثير تعلم اللغة بمساعدة الهاتف على رفع مس توى كفاءة الطلاب في المفردات ، باس تخدام كل من الاس تبيانات والاختبارات. الاس تبيان ذو قيمة للبحث حيث يجمع البيانات المهيكلة بكفاءة. قمنا إبادارته على معلمي جامعة قاصدي مرباح ورقلة. أ ما الاختبار يش تمل على طرح أ س ئلة لتحديد ما إاذا كانت هذه التكنولوجيا مفيدة بشكل كبير لطلاب الس نة الثالثة من اللغة ا إلنجليزية.
Description: linguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36865
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hadja Kadri (2).pdf565,46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.