Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36867
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMadjid, Doufane-
dc.contributor.authorYasmine, Douh-
dc.contributor.authorYousra Fatma, Sadou-
dc.date.accessioned2024-09-25T15:36:29Z-
dc.date.available2024-09-25T15:36:29Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36867-
dc.descriptionLinguisticsen_US
dc.description.abstractTHIS STUDY EXAMINED HOW APPLIED LANGUAGE PRINCIPLES ARE USED IN THE HOSPITALITY SECTOR, PARTICULARLY AT OUARGLA HOTELS EL AZIZ ROYAL AND LYNATEL PALACE HOTELS. WE HAVE TAKEN A SAMPLE OF 12 HOTEL EMPLOYEES IN ORDER TO CARRY OUT THIS INVESTIGATION. WE HAVE USED SURVEYS WITH MULTIPLE CHOICE, CLOSED-ENDED QUESTIONS, CONDUCTED INTERVIEWS, EMPLOYED A MIXED RESEARCH APPROACH (QUALITATIVE AND QUANTITATIVE), AND USED THE STATISTICAL SOFTWARE PROGRAM SPSS TO COUNT AND QUANTIFY THE RESULTS. DEL HYMES' PRINCIPLES WERE USED TO TEST, VALIDATE, AND CONFIRM THE HYPOTHESIS, WHICH SHOWED THAT THEY WERE POTENT AND SUCCESSFUL IN RAISING STAFF MEMBERS' GENERAL LANGUAGE TRAINING AND PROFICIENCY, COMMUNICATION, AND MULTICULTURAL INTERACTION SKILLS AS WELL AS THE ABILITY TO PROVIDE BETTER CUSTOMER SERVICE.en_US
dc.description.abstractCette étude a examiné comment les principes linguistiques appliqués sont utilisés dans le secteur hôtelier, en particulier dans les hôtels Ouargla El Aziz Royal et Lynatel Palace. Nous avons prélevé un échantillon de 12 salariés de l'hôtellerie afin de mener cette enquête. Nous avons utilisé des enquêtes à choix multiples et des questions fermées, mené des entretiens, employé une approche de recherche mixte (qualitative et quantitative) et utilisé le logiciel statistique SPSS pour compter et quantifier les résultats. Les principes de Del Hymes ont été utilisés pour tester, valider et confirmer l'hypothèse, qui a montré qu'ils étaient puissants et efficaces pour améliorer la formation et les compétences linguistiques générales des membres du personnel, leurs compétences en matière de communication et d'interaction multiculturelle, ainsi que leur capacité à offrir un meilleur service à la clientèle. service.-
dc.description.abstractتناولت هذه الدراسة كيفية استخدام مبادئ اللغة التطبيقية في قطاع الضيافة , وكانت الدراسة في فندق العزيز رويال و فندق ليناتيل ورقلة. عينة الدراسة مكونة من 12 موظفا في الفندقين .كانت الدراسة عن طريق استبان ذو الاختيارات المتعددة , كذلك اجراء مقابلات ,حيث استخدمنا نهجا بحثيا مختلطا (نوعيا و كميا) ,ولحساب النتائج وقياسها استخدام برنامج خاص . تم استخدام مبادئ ديل هايمز لاختبار الفرضيات و التحقق من صحتها , مما اظهر انها فعالة وناجحة في رفع مستوى التدريب اللغوي العام للموظفين والكفاءة و مهارات التواصل وبهذا القدرة على تقديم خدمات افضل للعملاء متعددي الثقافات .-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKasdi Merbah Ouargla Universityen_US
dc.subjectLINGUISTIC PRINCIPLESen_US
dc.subjectHOSPITALITY INDUSTRYen_US
dc.subjectDEL HYMESen_US
dc.subjectSERVICE QUALITYen_US
dc.subjectCOMMUNICATIVE COMPETENCEen_US
dc.subjectLANGUAGE SKILLSen_US
dc.subjectprincipes linguistiquesen_US
dc.subjectindustrie hôtelièreen_US
dc.subjectDel Hymesen_US
dc.subjectqualité de serviceen_US
dc.subjectcompétence communicativeen_US
dc.subjectcompétences linguistiquesen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectالمبادئ اللغويةen_US
dc.subjectصناعة الضيافةen_US
dc.subjectديل هايمزen_US
dc.subjectجودة الخدمةen_US
dc.subjectالكفاءة التواصليةen_US
dc.subjectالمهارات اللغوية، الاتصالen_US
dc.titleThe Role of Applied Linguistics in the workplace:en_US
dc.title.alternativeThe Case of Utilizing Applied Linguistics Strategies for Improving Customer Service Communication in Some Hotels In Ouargla Province, Algeria.en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dissertation_final_0[1]_compressed.pdf593,99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.