Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36971
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSamira, Sayeh lembarek-
dc.contributor.authorZergoune, Mohammed Merouane-
dc.date.accessioned2024-09-30T15:40:59Z-
dc.date.available2024-09-30T15:40:59Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36971-
dc.descriptionLiterature and Civilisationen_US
dc.description.abstractThe present study aims to investigate the lack of short stories for EFL students at the University of KasdiMerbah Ouargla and to address this issue. The current research is conducted via a questionnaire given to the students to collect information about their challenges and potential solutions to this literary shortage. Additionally, the questionnaire was designed to capture the extent to which reading short stories is important and to gauge how interested students are in short stories. The results of the questionnaire revealed that students show interest in reading short stories. Moreover, the results indicated that students believe this genre plays a pivotal role in learning and language acquisition, improves their reading skills and language level, and has a positive impact on their studiesen_US
dc.description.abstractLa présente étude vise à enquêter sur le manque de nouvelles pour les étudiants en anglais langue étrangère (EFL) à l'Université de KasdiMerbah Ouargla et à aborder cette question. La recherche actuelle est menée par le biais d'un questionnaire distribué aux étudiants afin de recueillir des informations sur leurs défis et les solutions potentielles à cette pénurie littéraire. De plus, le questionnaire a été conçu pour saisir dans quelle mesure la lecture de nouvelles est importante et pour évaluer l'intérêt des étudiants pour les nouvelles. Les résultats du questionnaire ont révélé que les étudiants montrent un intérêt pour la lecture de nouvelles. De plus, les résultats ont indiqué que les étudiants estiment que ce genre joue un rôle crucial dans l'apprentissage et-
dc.description.abstractتسعى الدراسة الحالية إلى التحقيق في نقص القصص القصيرة للطلاب الذين يتعلمون اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في جامعة قاصدي مرباح ورقلة ومعالجة هذه القضية. يتم إجراء البحث الحالي من خلال استبيان تم تقديمه للطلاب لجمع المعلومات حول التحديات التي يواجهونها والحلول المحتملة لهذا النقص الأدبي. بالإضافة إلى ذلك، تم تصميم الاستبيان لالتقاط مدى أهمية قراءة القصص القصيرة ولقياس مدى اهتمام الطلاب بالقصص القصيرة. كشفت نتائج الاستبيان أن الطلاب يظهرون اهتمامًا بقراءة القصص القصيرة. علاوة على ذلك، أشارت النتائج إلى أن الطلاب يعتقدون أن هذا النوع الأدبي يلعب دورًا محوريًا في التعلم واكتساب اللغة، ويحسن مهاراتهم في القراءة ومستواهم اللغوي، وله تأثير إيجابي على دراستهم-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKasdi Merbah Ouargla Universityen_US
dc.subjectEFL studentsen_US
dc.subjectReadingen_US
dc.subjectshort storiesen_US
dc.subjectreading skillsen_US
dc.subjectlanguage acquisition and learningen_US
dc.subjectétudiants EFLen_US
dc.subjectlectureen_US
dc.subjectnouvellesen_US
dc.subjectcompétences en lectureen_US
dc.subjectacquisition et apprentissage de la langueen_US
dc.subjectطلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبيةen_US
dc.subjectالقراءة، القصص القصيرةen_US
dc.subjectمهارات القراءةen_US
dc.subjectاكتساب وتعلم اللغةen_US
dc.titleShortage of the Literature: Addressing the lack of reading short stories for EFL Studentsen_US
dc.title.alternativeAt the University of Kasdi Merbah Ouarglaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shortage of Literature Addressing the lack of reading Short Stories for EFL students_.pdf687,52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.