Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36982
Title: Overcoming listening comprehension Difficulties
Other Titles: Case study: 2nd year LMD students at the Hydrocarbons Department-Kasdi Merbah University Ouargla-Algeria.
Authors: Amrani, Djalal Eddin
Farsi, Fatima
Ben haoued, chifa
Keywords: Listening comprehension
EFL learners
Quantitative and qualitative approaches
compréhension orale
Apprenants de l'anglais comme langue étrangère
Approche quantitative et qualitative
الفهم السمعي
متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية
؛ النهج الكمي والنوعي
Issue Date: 2024
Publisher: Université KASDI MERBAH-OUARGLA
Abstract: This research investigates the listening comprehension difficulties encountered by EFL learners. The aim behind this study is to determine the major difficulties that hydrocarbon students face in listening comprehension at Kasdi Merbah University Ouargla and try to overcome them. This study employs a mixed method approaches, both qualitative and quantitative. A purposeful sample of six students are selected from 100 students and interviewed. Further, a questionnaire is used with 30 students to get more information about listening comprehension difficulties. The result of this research showed that the difficulties that the students faced in listening comprehension were related to the listening material, the listener, and the physical setting. Besides, the factors that cause learners difficulties in listening comprehension are dependencies on others, accents and pronunciation variations, fast-paced speech ,anxiety and a lack of understanding idiomatic expressions , shame to ask the lecturer about the material .
Cette recherche examine les difficultés de compréhension orale rencontrées par les apprenants de l’anglais comme langue étrangère. L’objectif de cette étude est d’identifier les difficultés les plus importantes auxquelles sont confrontés les étudiants des hydrocarbu en compréhension orale à l’Université de Kasdi-Merbah-Ouargla et tenter de les surmonter. Cette étude utilise une méthode mixte, à la fois qualitative et quantitative. Un échantillon délibéré de six étudiants sur un total de 32 étudiants a été sélectionné et interviewé. De plus, un questionnaire a été utilisé auprès de 30 étudiants pour obtenir plus d'informations sur les difficultés de compréhension orale. Le résultat de cette recherche a montré que les difficultés rencontrées par les étudiants en compréhension orale sont liées au matériel audio, à l’auditeur et au cadre physique. En outre, les facteurs qui causent des difficultés aux apprenants en matière de compréhension orale sont la dépendance à l’égard des autres, les différences d’accent et de prononciation, l’élocution rapide, anxiété et le manque de compréhension de l’expression idiomatique et du langage familier et il est honteux d'interroger le conférencier sur le matérriel .
يبحث هذا البحث في صعوبات الفهم السمعي التي يواجهها متعلمو اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. الهدف من هذه الدراسة هو تحديد أهم الصعوبات التي تواجه طلبة المحروقات في الاستيعاب السمعي بجامعة قاصدي مرباح ورقلة ومحاولة التغلب عليها. تستخدم هذه الدراسة منهجًا مختلطًا، نوعيًا وكميًا. تم اختيار عينة هادفة مكونة من ستة طلاب من بين 32 طالباً وإجراء مقابلات معهم. علاوة على ذلك، تم استخدام استبيان مع 30 طالبًا للحصول على مزيد من المعلومات حول صعوبات الفهم السمعي. أظهرت نتيجة هذا البحث أن الصعوبات التي يواجهها الطلاب في الفهم الاستماعي تتعلق بالمادة السمعية، والمستمع، والإعداد المادي. بالإضافة إلى ذلك، فإن العوامل التي تسبب صعوبات لدى المتعلمين في الفهم السمعي هي الاعتماد على الآخرين، واختلافات النطق واللهجات ، والكلام السريع ،القلق وعدم فهم التعبير الاصطلاحي والعامية وعيب ان اسال المحاضر عن المادة.
Description: linguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36982
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Farsi-Benhaoued (2).pdf378,49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.