Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/37120
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Berbra, Samia | - |
dc.contributor.author | Cherfeddine, Khadija | - |
dc.date.accessioned | 2024-10-06T15:05:43Z | - |
dc.date.available | 2024-10-06T15:05:43Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/37120 | - |
dc.description | En sciences du langage | en_US |
dc.description.abstract | This thesis focuses on the use of artificial intelligence (AI) in teaching French as a foreign language (FLE). With the rapid advances of AI and its growing application in various fields, it is timely to explore how this technology can be harnessed to improve the efficiency and quality of FLE education. In this fundamental scientific audit, we examine and analyze different methods of using AI in french teaching-learning. | en_US |
dc.description.abstract | Ce mémoire se focalise sur l’utilisation de l’intelligence artificielle (IA) dans l’enseignement apprentissage du français langue étrangère (FLE). Avec les avancées rapides de l’IA et son application croissante dans divers domaines, il est opportun d’explorer comment cette technologie peut être exploitée pour améliorer l’efficacité et la qualité de l’enseignement du FLE. Dans cette vérification scientifique fonda- mentale, nous examinons et analysons différentes méthodes d’utilisation de l’IA dans l’enseignement-apprentissage du FLE. | - |
dc.description.abstract | تركز هذه الأطروحة على استخدام الذكاء الاصطناعي في تدريس اللغة الفرنسية كلغة أجنبية. مع التقدم السريع للذكاء الاصطناعي وتطبيقه المتزايد في مختلف المجالات، فقد حان الوقت لاستكشاف كيفية تسخير هذه التكنولوجيا لتحسين كفاءة وجودة تدريس اللغة الفرنسية. في هذا التدقيق العلمي الأساسي، نقوم بفحص وتحليل طرق مختلفة لاستخدام الذكاء الاصطناعي في تعليم تعلم اللغة الفرنسية. | - |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Kasdi Merbah Ouargla University | en_US |
dc.subject | Artificiel intelligence | en_US |
dc.subject | AI | en_US |
dc.subject | french teaching-learning | en_US |
dc.subject | Intelligence artificielle | en_US |
dc.subject | FLE | en_US |
dc.subject | Français | en_US |
dc.subject | L’enseignement apprentissage. | en_US |
dc.subject | تعليم تعلم اللغة الفرنسية | en_US |
dc.subject | تحليل | en_US |
dc.subject | الذكاء الاصطناعي | en_US |
dc.title | L’usage de l’intelligence artificielle dans l’enseignement-apprentissage du FLE | en_US |
dc.title.alternative | Au sein de l’université UKMO département français | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Département de Français - Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
mémoire CHARAF EDDINE Khadija.pdf | 1,36 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.