Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/37120
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBerbra, Samia-
dc.contributor.authorCherfeddine, Khadija-
dc.date.accessioned2024-10-06T15:05:43Z-
dc.date.available2024-10-06T15:05:43Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/37120-
dc.descriptionEn sciences du langageen_US
dc.description.abstractThis thesis focuses on the use of artificial intelligence (AI) in teaching French as a foreign language (FLE). With the rapid advances of AI and its growing application in various fields, it is timely to explore how this technology can be harnessed to improve the efficiency and quality of FLE education. In this fundamental scientific audit, we examine and analyze different methods of using AI in french teaching-learning.en_US
dc.description.abstractCe mémoire se focalise sur l’utilisation de l’intelligence artificielle (IA) dans l’enseignement apprentissage du français langue étrangère (FLE). Avec les avancées rapides de l’IA et son application croissante dans divers domaines, il est opportun d’explorer comment cette technologie peut être exploitée pour améliorer l’efficacité et la qualité de l’enseignement du FLE. Dans cette vérification scientifique fonda- mentale, nous examinons et analysons différentes méthodes d’utilisation de l’IA dans l’enseignement-apprentissage du FLE.-
dc.description.abstractتركز هذه الأطروحة على استخدام الذكاء الاصطناعي في تدريس اللغة الفرنسية كلغة أجنبية. مع التقدم السريع للذكاء الاصطناعي وتطبيقه المتزايد في مختلف المجالات، فقد حان الوقت لاستكشاف كيفية تسخير هذه التكنولوجيا لتحسين كفاءة وجودة تدريس اللغة الفرنسية. في هذا التدقيق العلمي الأساسي، نقوم بفحص وتحليل طرق مختلفة لاستخدام الذكاء الاصطناعي في تعليم تعلم اللغة الفرنسية.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKasdi Merbah Ouargla Universityen_US
dc.subjectArtificiel intelligenceen_US
dc.subjectAIen_US
dc.subjectfrench teaching-learningen_US
dc.subjectIntelligence artificielleen_US
dc.subjectFLEen_US
dc.subjectFrançaisen_US
dc.subjectL’enseignement apprentissage.en_US
dc.subjectتعليم تعلم اللغة الفرنسيةen_US
dc.subjectتحليلen_US
dc.subjectالذكاء الاصطناعيen_US
dc.titleL’usage de l’intelligence artificielle dans l’enseignement-apprentissage du FLEen_US
dc.title.alternativeAu sein de l’université UKMO département françaisen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Français - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mémoire CHARAF EDDINE Khadija.pdf1,36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.