Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/4845
Title: آراء أساتذة التربية البدنية و الرياضية نحو نظام التدريس المقاربة بالكفاءات - دراسة ميدانية لأساتذة الطور الثانوي بولاية ورقلة
Authors: تقي الدين قادري
بلعباس محمد الامين
هيذب عبد الرحمان
Keywords: آراء
أساتذة التربية البدنية و الرياضية
نظام التدريس
الطور الثانوي بولاية ورقلة
Issue Date: 2014
Abstract: Title of the study: view on the field study of secondary stage professors . Professors of Physical and sports Education towards a teaching approach competencies * Objectives of the study: The primary goal is to identify the view of the professors of physical and sports education around the system approach competencies. * Problematic study: What is the view of the professors of physical sports education towards a teaching approach competencies? * Sub-questions: 1 - Do the professors of physical and sports education see that the teaching system 2 - Do you see the professors of physical education and sports are facing difficulties in teaching approach, according to competencies in the field? * procedures for the field study: Society: 80 Professor spread over 38 secondary 30professor,which covers only 37.5% of the study population. time domain: we have conducted, our study from January to May. curriculum: the curriculum used is descriptive approach. The results obtained: the professors of physical and sport education see that the system of teaching competencies approach helps to improve the educational process. the professors of physical and sports education see that they face difficulties .
نظرة أساتذة التربية البدنية والرياضية نحو نظام التدريس المقاربة بالكفاءات دراسة ميدانية لأساتذة الطور الثانوي ، أما الهدف الأساسي هو التعرف على نظرة الأساتذة التربية البدنية والرياضية حول نظام المقاربة بالكفاءات.اما في ما يخص الاشكالية ما هي نظرة أساتذة التربية البدنية والرياضية نحو نظام التدريس المقاربة بالكفاءات ؟،اما بالنسبة للتساؤلات الفرعية - هل يرى أساتذة التربية البدنية والرياضية أن نظام التدريس المقاربة بالكفاءات يساعد في تحسين العملية التعليمية ؟ - هل يرى أساتذة التربية البدنية والرياضية يواجهون صعوبات في التدريس وفق المقاربة بالكفاءات ميدانيا؟ * إجراءات الدراسة الميدانية: المجتمع : 80 أستاذ موزعة على 38 ثانوية العينة: يمثل حجم العينة من حجم المجتمع الدراسة والذي يبلغ تعداده 30 أستاذ، والذي يغطي نسبة 37.5 %من مجتمع الدراسة. المجال الزمني: قمنا بإجراء، دراستنا من جانفي إلى ماي . المجال المكاني: ثانويات ولاية ورقلة. المنهج: المنهج المستخدم هو المنهج الوصفي. النتائج المتوصل إليها: يرى أساتذة التربية البدنية والرياضية أن نظام التدريس المقاربة بالكفاءات يساعد في تحسين العملية التعليمية. يرى أساتذة التربية البدنية والرياضية أنهم يواجهون صعوبات في التدريس وفق نظام التدريس المقاربة بالكفاءات ميدانيا
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/4845
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
belabasse-haideb.pdf8,21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.