Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/4883
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorkhelifa mebrouka-
dc.date.accessioned2014-09-03T14:24:00Z-
dc.date.available2014-09-03T14:24:00Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issnh-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/4883-
dc.description.abstractملخص الدراسة: تعتبر مھارة التكلم في اللغة الانجلیزیة من أھم المھارات التي یحتاج طلاب اللغة الإنجلیزیة لإتقانھا. غیر أن ھؤلاء الطلاب یفقدونھا بسبب اعتمادھم على حفظ مجموعة من المفردات أو على إجادة قواعد النحو متجاھلین بذلك كون مھارة التكلم عملیة حیویة تكتسب سیاقیا. یرجع عجز الطلاب إلى المنھجیة المعتمدة من طرف الأساتذة حیث أنھم یركزون على المعرفة اللغویة كالنحو، المفردات المعجمیة والدلالیة وملكة النطق في تدریسھم لمھارة التكلم دون أن یدربوا طلابھم على كیفیة استعمال ھذه المعرفة اللغویة في السیاق المناسب لھا. تبحث الدراسة الحالیة فیما إن كان منھج تحلیل الخطاب مناسبا لتدریس مھارة التكلم في اللغة الانجلیزیة.وفي ھذه الدراسة اتبعنا المنھج الوصفي بحیث تم إعداد استبیان من اجل الحصول على المعلومات. تم توزیع الاستبیان على 29 طالب ومن ثم حللت النتائج المتحصل علیھا.أظھرت النتائج أن الطلاب یواجھون صعوبات من بینھا عدم القدرة على التكلم بطریقة منسجمة ومتناسقة إلى جانب أنھم لم یدرسوا كیفیة التكلم ولھذا البحث عن حل لھذه المشاكل مھم. ھذا ما یستطیع منھج تحلیل الخطاب تقدیمھ.إذن اقتراحنا أن منھج تحلیل الخطاب مناسب لتدریس مھارة التكلم صحیح. Abstract: Speaking is a very important skill that EFL learners need to master. However, learners seem to lack this skill as they depend on memorizing vocabulary, mastering grammar, and neglecting the fact that speaking skill is an active contextualized process. This is due to the language teachers’ methodology of teaching the speaking skill. Teachers often focus on teaching linguistic knowledge (grammar, vocabulary and pronunciation) to their students without making them practice this knowledge in its context of use. The present inquiry aims at suggesting that discourse analysis as an approach to teach speaking is appropriate. By adopting a descriptive method, the study uses a questionnaire as a tool to collect data. The questionnaire is then administered to a group of 29 students, and the results obtained were analysed. The results obtained from the questionnaire indicated that learners face difficulties in making their speech cohesive and coherent. This may be due to the fact that students are not trained to make their speech cohesive and coherent. Besides, they are not taught the strategies of how to speak. Therefore, thinking about finding a way to solve these problems is curial. This is what discourse analysis can provide. So, our suggestion that discourse analysis is appropriate to the teaching of speaking is true.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofseries2014;-
dc.subjectdiscourse analysis approachen_US
dc.subjectspeaking skillen_US
dc.subjectمنھج تحلیل الخطابen_US
dc.subjectمھارة التكلمen_US
dc.titleInconnuen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
khelifa-mebrouka.pdf7,9 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.