Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/4888
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMeriem BENACHOUR-
dc.date.accessioned2014-09-03T14:27:57Z-
dc.date.available2014-09-03T14:27:57Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issnh-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/4888-
dc.description.abstractThis research work aim at investigating the effectiveness of classroom interaction on learning English as second or foreign language-vocabulary. Nowadays, interaction become more and more popular and the teachers’ roles and responsibilities were changed from teacher-centered into learner-centered. In this context, the learners have the chance to practice this language through interaction among them or with their teacher who please the atmosphere and facilitate the process. This study is based on questionnaire administrated to oral teachers to get information about the impact of classroom interaction on developing the learners’ vocabulary. The analysis of the questionnaire showed that teachers consider classroom interaction as an important pedagogical strategy in acquiring new vocabulary which maintains social relations. Résumé Ce travail de recherche vise à étudier l'efficacité de l'interaction en classe sur l'apprentissage de l'anglais comme langue seconde ou langue de vocabulaire étrangère. Aujourd'hui, l'interaction devient de plus en plus populaire et les rôles et responsabilités des enseignants ont été modifiées de centrés sur l'enseignant vers l’apprenant. Dans ce contexte, les apprenants ont la possibilité de pratiquer cette langue grâce à l'interaction entre eux ou avec leur professeurs qui plaisent l'atmosphère et facilitent ce processus. Cette étude est basée sur un questionnaire administré aux enseignants pour obtenir des informations sur l'impact de l'interaction en classe sur le développement du vocabulaire des apprenants. L'analyse du questionnaire a montré que les enseignants considèrent l'interaction en classe comme une stratégie pédagogique importante dans l'acquisition du nouveau vocabulaire qui maintient aussi les relations sociales. ملخص الدراسة هذا البحث يهدف إلى دراسة فعالية التفاعل الصفي في تعلم اللغة الإنجليزية كلغة مفردات ثانية أو لغة أجنبية. لقد أصبح التفاعل أكثر وأكثر شعبية في هاته الأيام، وتغيرت أدوار ومسؤوليات المعلمين في محورها من المعلم إلى المتعلم وفي هذا السياق أصبح لدى المتعلمين فرصة لممارسة هذه اللغة من خلال التفاعل فيما بينهم أو مع معلميهم الذين يوفرون الجو المناسب لتسهيل هذه العملية. تعتمد هذه الدراسة على استبيان موجه للمعلمين للحصول على معلومات عن تأثير التفاعل الصفي على تطوير المفردات عند المتعلمين. لقد أظهر تحليل الاستبيان أن المعلمين يعتبرون التفاعل الصفي بوصفه إستراتيجية تربوية هامة في اكتساب المفردات الجديدة التي من شأنها أن تبقي أيضا على العلاقات الاجتماعية .en_US
dc.description.sponsorshipDjamel Gouien_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofseries2014;-
dc.subjectclassroom interactionen_US
dc.subjectlearning vocabularyen_US
dc.subjectinteraction en classeen_US
dc.subjectle vocabulaire de l'apprentissageen_US
dc.subjectالتفاعل الصفيen_US
dc.subjectمفردات التعلمen_US
dc.titleLearning English Vocabulary through Classroom Interactionen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
meriem-benachour.pdf525,58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.