Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/9134
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorترزولت عمروني حورية-
dc.contributor.authorبن الشيخ, ربيــعة-
dc.date.accessioned2015-10-27T11:23:05Z-
dc.date.available2015-10-27T11:23:05Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/9134-
dc.descriptionقسم علم النفس وعلوم التربيةen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة الحالية إلى الكشف عن طبيعة العلاقة بين الاتزان الانفعالي والتدفق النفسي لدى عينة من أساتذة التعليم الثانوي بمدينة ورقلة، من خلال التعرف على مستوى المتغيرين لدى العينة، كما سعت إلى دراسة مدى دلالة الفروق في كل منهما تبعا: للجنس، الأقدمية، المادة المدرسة.en_US
dc.description.abstractThe study aims to reveal the relationship between the emotional stability and the psychological flow among a sample of secondary school teachers in Ouargla city, by recognizing the level of the tow variables at the sample. Also, it seeks to examine the sign of the differences in each of them depending on: sex, seniority, school subject.-
dc.language.isoother-
dc.subjectالاتــزان الانفعـالـيen_US
dc.subjectالتدفق النفـسيen_US
dc.titleعلاقـــة الاتــزان الانفعـالـي بالتدفق النفـسيen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de psychologie et sciences de l'éducation - Magister

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Benchikh_Rabia.pdf1,19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.