Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/10700
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorالهادي سرايه-
dc.contributor.authorبداع, اسماء-
dc.contributor.authorمعمري, اسيا-
dc.date.accessioned2016-05-28T11:14:44Z-
dc.date.available2016-05-28T11:14:44Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issnF-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/10700-
dc.descriptionقسم علوم الاعلام و الاتصالen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى الكشف عن استخدام الفيسبوك وعلاقته بالتوافق الدراسي لدى الطالب الجامعي، ومعرفة هل هناك فروق ذات دلالة إحصائية في استخدام الفيسبوك وعلاقته بالتوافق الدراسي لدى أفراد عينة الدراسة تبعا لمتغيرات الدراسة( الجنس، المستوى التعليمي) ، ومن خلال هذا حاولنا الإجابة على التساؤل العام : هل توجد علاقة ذات دلالة إحصائية بين استخدام الفيسبوك والتوافق الدراسي لدى أفراد عيّنة الدراسة؟.en_US
dc.description.abstractThis study aims detect the use or face book and its relation with are the academic compatibility or are university student and to know whe there are any difference of a statistical significance in using are face book and it is relation with are academic compatibility at the members or use study sample accordingly to the study variables l gender; educational level. Through this; we tried to answer the following general query and sub queries: general question/query Is there any relation of a statistical significance between use two genders in the face book variable? .-
dc.publisheruniv-ouagla-
dc.subjectمواقع التواصل الاجتماعيen_US
dc.subjectاستخدامen_US
dc.subjectالفيس بوكen_US
dc.subjectتوافق دراسيen_US
dc.subjectطالب جامعيen_US
dc.titleاستخدام موقع الشبكة الاجتماعية الفيسبوك وعلاقته بالتوافق الدراسي للطالب الجامعي :دراسة ميدانية على عينة من طلبة كلية العلوم الإنسانية و الاجتماعية بجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
beddaa-maamri.pdf1,37 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.