Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/10890
Title: التكامل بين تعليم أنشطة اللغة العربية في المرحلة الثانوية. السنة الثالثة شعبة الآداب و الفلسفة أنموذجا
Authors: د.مشري عبد الناصر
بن سعود, كريمة
Keywords: التعليم
الأنشطة
Education.
Activities
Issue Date: 2016
Series/Report no.: 2016;
Abstract: تهدف الدراسة للكشف عن مدى، تكامل النصوص الأدبية مع بقية الأنشطة التعلمية وإبراز علاقة النص الأدبي مع بقية الأنشطة التعليمية وإبراز علاقة النص مع بقية الأنشطة الأخرى بإعتباره وحدة متكاملة وما يتظمنه من ظواهر وتحديد وجه العلاقة بين النص والظواهر اللغوية أو المحتوى التعليمي فكان منهج الدراسة هو المنهج الوصفي وأداته تحليل المحتوى وقد توصلت الدراسة إلى النتائج التالية: - النص الأدبي: هو نقطة انطلاق بقية الانشطة التعليمية لأنه الركيزة الأساسية التي يرتكز عليها أنشطة اللغة - التكامل بين النص الأدبي وبقية الأنشطة محقق بشكل كبير في بعض المحاور وبشكل نسبي في محاور أخرى.The aim of this study was the revealing of the degree of in tegration between literary text and some pedagogical activities and showing the relation between the text with other activities as a integrated, with all its contained of phenomena. This we have specify the relation between the text and the linguistic phenomena or the pedagogical contoiu. For this reason, the way of our study was descriptive, its tool was the contoin. The results of our study are: - Literary text is the starting pount of several pedagogical activities, consedeing it the important point focusing on in the linguistic activities. - The integrality between literary text and other activities is done with a big degree (significantly) in sone axes, and relatively with other activities. -
Description: جامعة قاصدي مرباح ورقلة كلية الآداب و اللغات قسم اللغة و الأدب العربي
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/10890
ISSN: FA
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
بن سعود كريمة-ilovepdf-compressed.pdf6,07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.