Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/11300
Title: تقنيات التصوير المستخدمة في الإشهار التلفزيوني دراسة تحليلية سيميولوجية لومضات Pack mobile لمؤسسة موبيليس
Authors: محرز حمايمي
قواميد, سميحة
Keywords: تقنيات التصوير
الإشهار التلفزيوني
مؤسسة موبيليس
Issue Date: 2016
Publisher: univ-ouargla
Abstract: من خلال الدراسة التي قمنا بها تحت عنوان " تقنيات التصوير المستخدمة في الإشهار التلفزيوني " دراسة تحليلية سيميولوجية لومضات Pack Mobile لمؤسسة موبيليس، ارتأينا تخصيص فصلين، الأول منهجي والثاني تطبيقي، من خلال البحث عن الدلالات والمعاني التي تحملها تقنيات التصوير المستخدمة في ومضاتPack mobile لمؤسسة موبيليس كتساؤل رئيس. كما سعت دراستنا إلى تحقيق جملة من الأهداف، منها الكشف عن كيفية استخدام تقنيات التصوير في الاشهار التلفزيوني كإحدى تكنولوجيات الإتصال الجديدة، وقد استندنا إلى ثلاث دراسات سابقة في تخصص علوم الإعلام والإتصال، باختيارنا عينة قصدية وذلك بتحليلها وفق الجمع بين مقاربتي التحليل السيميولوجي الأولى مقاربة رولان بارث أما الثانية خطوات تحليل الفيلم الإشهاري للتكامل المقارباتي. بعد تحليلنا أسفرت نتائج دراستنا إلى أن ومضات Pack mobile استخدمت الجانب الفني الإبداعي في التصميم والإخراج، بالإقتراب من العملاء وترسيخ شعار مؤسسة موبيليس في أذهانهم.
Through our study titled "used in television advertising imaging techniques" Analytical Simeologip study of flashes Pack Mobile Foundation Mobilis, we decided to customize two chapters, the first systematic and the second application, By searching for connotations and meanings carried by the imaging techniques used in flashes Pack mobile Foundation Mobilis, to branch out him to a series of sub-questions Our study also sought to achieve a number of goals, Kakoshv on how to use imaging techniques in publicity television as one of the new communication technologies, We based the three previous studies, majoring in Media and Communication Sciences, have been chosen sample deliberate and therefore analyzed in accordance with the combination of my approach analysis Simeologip first approach Roland Barthes The second steps film Alachhara analysis Integration interviews, After our analysis yielded the results of our study that flashes Pack mobile used the technical side and creative in design and output, to approach the customers and the consolidation of Mobilis Foundation logo in their minds.
Description: قسم علوم الإعلام والاتصال
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/11300
ISSN: kh
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gouamide-samiha.pdf740,6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.