Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/11521
Title: مسرح الطفل في الجزائر مسرحيات "ظلال و حب" لعز الدين جلاوجي أنموذجا
Authors: حمزاوي، سعيدة
بله باسي, مسعودة
Keywords: المسرح
الطفل
الجزائر
theatre
children
Algeria
Issue Date: 2016
Series/Report no.: 2016;
Abstract: تناولنا في هذا البحث مسرح الطفل في الجزائر، مسرحيات ظلال و حب لعزالدين جلاوجيأنموذجاً و مسرح الطفل ميدان رحب يختزل في داخله جملة القيم و المبادئ التي كثيراً ما بحث عنها الدارسون. تم تناول هذا الموضوع في فصلين و ملحق ففي الفصل الأول: مسرح الطفل نشاة و تطوراً، أما الفصل الثاني فكان دراسة لغة وشخصيات مسرحيتي ضلال و حب، سالم و الشيطان في حين اشتمل الملحق على سيرة ذاتية للكاتب عز الدين جلاوجي، و نص المسرحيتين واحتوى كذلك صوراً لمشاهد المسرحية مؤداة من طرف التلاميذ، و قد انهينا هذه الدراسة بجملة من النتائج و التوصياتIn thisresearch, we have dealtwith the children'stheatre in Algeria and we have takenEzedinDjlaoudjisplay (love and loss) and (salem and the satan)as a model. Children's theatre is a large -wide discipline that contains a lot of values and principles which the students searched for as a result, we have divided this subject into two parts and an appendix. In the first part, we have dealtwith the rise and the development of the children'stheatre,whereas, in the second one ,we have studied the language and the characters of "love and loss " play. The appendix contains the biography of the play writer, EzedinDjlaoudyji,and the play itself. It also contains some pictures of some scenes from the play that are played by the pupils. At the end, we have concluded this study by a conclusion that contains the main results and advices
Description: جامعة قاصدي مرباح ورقلة كلية الآداب و اللغات قسم اللغة و الأدب العربي
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/11521
ISSN: FA
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
بالة باسي مسعودة-pdf-compressed.pdf1,34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.