Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/11535
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorخمقاني، مباركة-
dc.contributor.authorبن سايح, عائشة-
dc.date.accessioned2016-10-19T15:46:41Z-
dc.date.available2016-10-19T15:46:41Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issnFA-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/11535-
dc.descriptionجامعة قاصدي مرباح –ورقلة– كلية الآداب واللغات قسم اللغة والأدب العربيen_US
dc.description.abstractهدفت من خلال هذه الدّراسة الموسومة ب:"مستويات اللغة العربية في محتوى تعلّمها في المرحلة الابتدائيّة "إلى معرفة مستويات اللّغة العربيّة الحاضرة في المحتوى التّعليمي للسّنة الأولى، والثّانية،والثالثة،من التّعليم الابتدائي، في مادّة اللغة العربية، ونسبة وجود كلّ مستوى، لأعرف مدى سلامة اللغة التي يتعلّمها التلاميذ؛ لأنّ وجود المستوى العامّي في التعليم يعدّ خللا، وقد اعتمدت المنهج الوصفي، كما استخدمت أداتي الملاحظة والمعايير الصّوابية في اللغة العربية، وكان العمل كالتّالي: تقسيم الدّراسة إلى جانبين؛ جانب نظري جمعت فيه معلومات ومفاهيم حول مستويات اللغة العربية بدءًا بالمستوى الأفصح، ثمّ المستوى الفصيح، ثمّ المستوى العامّي، وجانب تطبيقي صنّفت فيه مفرات وتراكيب وأساليب المدوّنة إلى مستويات اللغة العربية التي وجدتها فيها، وأنهيت الدّراسة بخاتمة توصّلت فيها إلى نتائج منها: ـ وجود المستوى العامي، ممّا يؤثّر سلبا على تعلّم اللغة السّليمة، كماضمّنت الخاتمة جملة من المقترحات لتحسين لغة المحتويات التّعليمية مثل: ـ إدراج النّصوص القرآنيّة في المحتويات التعليمية لتعويد المتعلّمين على الأسلوب اللّغوي السّليم We want through this study that is called language levels in the learning content of primary school, to recognize the different levels of the Arabic language, represented in the program (teaching content first year, second, and third primary education of Arabic) and the rate of existence of nival. To know the degree of the language the student is learning. The existence of dialectal level in education is considered as default, we used the descriptive method and we used the observation tool and patches criteria in Arabic, the study is divided into two parts, one theoretical part, we used pooled information and ideas on language levels starting from classic level and the practical part, we have classified the structures and manuscripts styles at different language levels. We ended the study with a conclusion and results. The existence of dialectal level that negatively affect learning of the Arabic language. The conclusion contains all the suggestions were intended to: enhance the Arabic language and educational levels, with integration of Koranic texts in the program to get used learners on the correct language style.en_US
dc.relation.ispartofseries2016;-
dc.subjectمستويات اللّغة العربيةen_US
dc.subjectالمحتوى التّعليميen_US
dc.subjectالمستوى اللغويen_US
dc.subjectالفصحىen_US
dc.subjectالعامّيةen_US
dc.subjectlanguagelevelsen_US
dc.subjectinstructional contenten_US
dc.subjectlinguisticlevelsen_US
dc.subjectclassicdialecten_US
dc.titleمستويات اللّغة العربيّة في محتوى تعلّمها في المرحلة الابتدائيّة السّنة الأولى والثّانية والثّالثة عيّنةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tmp_31495-بن سايح عائشة-1153560670.pdf2,16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.