Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/11641
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorإسماعيل، سيبوكر-
dc.contributor.authorخيرة حجايجي-
dc.date.accessioned2016-10-24T08:26:38Z-
dc.date.available2016-10-24T08:26:38Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issnFA-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/11641-
dc.descriptionقسم اللغة و الأدب العربي تخصص: تعليمية اللغة العربيةen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى إجراء عملية استقاء المصطلحات النحوية في مقررات اللغة العربية لمعرفة مدى حضورها وبيان دورها التعليمي، وذلك باتباع المنهج الوصفي ، و باستخدام أداة التحليل والإحصاء بالإضافة إلى تقديم استبيان للمعلمين المعنيين بتدريس السنتين الرابعة والخامسة من التعليم الابتدائي، وقد تم بذلك إعداد خطة بحث متكونة من فصلين؛ الأول متعلق بالمفاهيم والمصطلحات النظرية الخاصة بموضوع الدراسة، والثاني حول الجانب التطبيقي، وجيء في النهاية بخاتمة بحث مشتملة على أهم النتائج المتوصل إليهاen_US
dc.description.abstractThis study aims to conduct the process of extracting the syntactical terms in the curricula of the Arabic language in order to know the extent to which it is presented in its educational role. We opted for the descriptive method. We use the statistical analysis and a questionnaire administred to the teachers of both the fourth and the fifth grade of the preliminary school. The dissertation is composed of two chapters ; the first chapter is devoted to the concepts and theoretical terms. The second chapter is concerned with the practical side. We end up with a general conclusion which includes the most important results that are obtained-
dc.description.abstractCette étude visait à faire une terminologie grammaticale dérive dans les décisions de la langue arabe pour déterminer la présence et l'état du rôle éducatif, suivant deux approches descriptives et inductive, et en utilisant des outils, premier outil d'analyse et le deuxième outil Questionnaire pour les enseignants, a été ainsi composé recherche de deux la préparation du plan; les premiers concepts connexes sur le sujet de la théorie de l'étude et de la terminologie, et le second sur le côté pratique, et à la fin ont apporté une recherche de conclusion contenant les résultats les plus importants a obtenu.-
dc.relation.ispartofseries2016;-
dc.subjectالمصطلح النحويen_US
dc.subjectمقررات اللغة العربيةen_US
dc.subjectthe Syntactical termen_US
dc.subjectArabic languageen_US
dc.subjectCurriculaen_US
dc.subjectla grammaire terminologie-
dc.subjectProgramme De la longue arabe-
dc.titleالمصطلح النحوي في مقررات اللغة العربية الطور الثاني من التعليم الابتدائيen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
حجايجي خيرة-pdf-compressed.pdf496,51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.