Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/11856
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبلقاسم مالكية-
dc.contributor.authorمحمد كوحيل-
dc.date.accessioned2016T10:07:05Z-
dc.date.available2016T10:07:05Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issnFA-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/11856-
dc.descriptionقسم اللغة والألأدب العربي تخصص: النقد الأدبي ومصطلحاتهen_US
dc.description.abstractإن الذوق الأدبي من أهم مواضيع المصطلح النقدي ، ومن خلال هذه الدراسة (الذوق الأدبي عند حازم القرطاجني ) اتضح لنا ما لمصطلح الذوق من حمولة معرفية ومرجعية فكرية عند حازم ، وكشفت لنا عن آراءه النقدية والفكرية تجاهه. فتأكد لنا مالا يدع مجالا للارتياب إيمان حازم بالذوق في العملية النقدية ، وان لديه رؤية متكاملة ، حيث استطاع ان يربط بين الذوق وجميع مراحل الإنتاج الأدبي. وابرز قيمته لدى المبدع والمتلقي ، كاشفا عن كثير من العلاقات بينه وبين القضايا النقدية المعاصرة التي تحتاج الى جهد وعزيمة لاستقصائها.en_US
dc.description.abstractThe literary taste of the main themes of the term critic, through this study (literary taste when Hazem alkortagani) turns out to us for the taste of cognitive and intellectual reference load when Hazem, revealed the critics and intellectual opinions towards him. Make sure critic beyond a reasonable suspicion of faith's strict taste in the process, he has an integrated vision, where he could connect between taste and all phases of literary production. He highlighted the value of creator and recipient, revealing many of the relationship between contemporary critic issues that require effort and determination to investigate.-
dc.description.abstractle goût littéraire des principaux thèmes de la critique du terme, par le biais de cette étude (littéraire quand le goût Hazem alkortagani) il s’avère qu’à pour le goût de référence cognitive et intellectuel charge quand Hazem, a révélé les opinions critique et intellectuelle à son égard. Faire sûr que critique au-delà des soupçons raisonnables de goût strict de la foi dans le processus, il a une vision intégrée, où il a pu se connecter entre le goût et toutes les phases de la production littéraire. Il a souligné la valeur du créateur et du receveur, révélant beaucoup de la relation entre les questions critiques contemporains qui nécessitent un effort et détermination à enquêter sur.-
dc.relation.ispartofseries2016;-
dc.subjectالذوقen_US
dc.subjectحازم القرطاجنيen_US
dc.subjectمنهاج البلغاءen_US
dc.subjectالقوة الصانعةen_US
dc.subjectالقوة المائزةen_US
dc.subjectالقوة الناظمةen_US
dc.subjectالشعرen_US
dc.subjectالمحاكاتen_US
dc.subjectالتخيلen_US
dc.subjectالملائمة النفوسen_US
dc.subjectالاوزانen_US
dc.subjectالمعانيen_US
dc.subjectالمبانيen_US
dc.subjectالنظم التناسبen_US
dc.subjectالتفعيلاتen_US
dc.subjectالمتلقيen_US
dc.subjectالمبدعen_US
dc.subjectالطبعen_US
dc.subjectالادراكen_US
dc.subjectاللذةen_US
dc.subjecttasteen_US
dc.subjectHazem alkortaganien_US
dc.subjectpoweren_US
dc.subjectpoetryen_US
dc.subjectsimulationsen_US
dc.subjectvisualizationen_US
dc.subjecttrapping soulsen_US
dc.subjectweightsen_US
dc.subjectmeaningsen_US
dc.subjectbuildingsen_US
dc.subjectsystemsen_US
dc.subjectactivationsen_US
dc.subjectrecipienten_US
dc.subjectcreatoren_US
dc.subjectcourseen_US
dc.subjectperceptionen_US
dc.subjectemotional releaseen_US
dc.subjectGoûter-
dc.subjectHazem alkortagani-
dc.subjectpuissance-
dc.subjectpoésie,-
dc.subjectsimulation-
dc.subjectvisualisation-
dc.subjectâmes de piégeage-
dc.subjectpoids-
dc.subjectsignifications-
dc.subjectbâtiments-
dc.subjectsystèmes-
dc.subjectactivations-
dc.subjectdestinataire-
dc.subjectcréateur-
dc.subjectcours-
dc.subjectperception-
dc.subjectdéfoulement-
dc.titleالذوق الأدبي عند حازم القرطاجني في كتابه منهاج البلغاء وسراج الأدباءen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Koujil-Mohammed.pdf4,16 MBAdobe PDFView/Open
كوحيل محمد-ilovepdf-compressed.pdf545,53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.