Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/14365
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorالسايح, عبير؛ اشراف لعجال ياسمينة-
dc.date.accessioned2017-06-19T11:19:04Z-
dc.date.available2017-06-19T11:19:04Z-
dc.date.issued2017-06-19-
dc.identifier.issnwf-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/14365-
dc.descriptionجامعة قاصدي مرباح - ورقلة كلية الحقوق والعلوم السياسية قسم الحقوقen_US
dc.description.abstractقضاء التحكيم هو قضاء بديل ويعد الأكثر ملائمة في الفصل في منازعات التجارة الدولية، فرغم أن قواعده مقيدة في النقل الجوي الدولي كإختيار القانون الواجب التطبيق على موضوع النزاع، وإختيار مكان التحكيم الجوي، ورغم سلب الإتفاقيات الدولية المتعلقة بالنقل الجوي لحرية الأطراف بدافع توحيد قواعد النقل الجوي الدولي، الا أن بعضالفقهاء يرون أن التحكيم ضرورة لابد منه للفصل في منازعات النقل الجوي الدولية، وهو طريقة لتطوير التجارة الدولية وضمانة للإستثمار في قطاع النقل الجوي الدولي وكما انه قد يجعل من التجارة الجوية بديل عن التجارة البحرية التي تعتبر عنصر مهم في التجارة الدولية والتي قامت بواسطتها هذه التجارة. L’arbitrage est le mode usuel et privilégié de règlement des différends dans la sphère du commerce international. Le règlement des litiges issus de relations de transport par voie de L’arbitrage apparait comme un mode privilégié. L’arbitrage offre généralement des garanties identiques à celle de la justice de l’état. En revanche, les menaces pesant sur l’efficacité de la procédure arbitrale sont plus problématiques, l’arbitre bénéficie d’un régime de responsabilité nettement moins favorable que le juge de l’état. En outre les décisions des tribunaux ne constituent pas une jurisprudence. A l’heure actuelle, c’est cependant encore dans le domaine du transport maritime que l’arbitrage est le plus répandu, mais les litiges aériens augmentent et se complexifient à mesure que ce secteur d’activité prospéré, les moyens de résolutions de tel, litiges doivent alors répondre aux besoins spécifique de ce secteur. Arbitration isthe usual and preferred mode of settling disputes in the sphere of international trade. The settlement of disputes arising from transport relations through arbitration appears to be a privileged mode. Arbitration generally offers guarantees identical to those of state justice. On the other hand, the threats to the efficiency of the arbitral proceedings are more problematic, the arbitrator enjoys a much less favorable liability regime than the state judge. Furthermore, the decisions of the courts do not constitute case law. At present, however, it is still in the field of maritime transport that arbitration is most widespread, but air disputes are increasing and becoming more complex as this sector of activity prospers, the means of resolving such , Disputes must then meet the specific needs of this sector.en_US
dc.description.sponsorshipجامعة قاصدي مرباح - ورقلة كلية الحقوق والعلوم السياسية قسم الحقوقen_US
dc.relation.ispartofseries2017;-
dc.subjectعقد النقل الجوي الدوليen_US
dc.subjectالتحكيم الجوي الدوليen_US
dc.subjectإتفاقية وارسو لتوحيد بعض القواعد الخاصةبالنقل الجويen_US
dc.subjectإتفاقية مونتريال قواعد النقل الجوي الدوليen_US
dc.subjectالملاحة الجوية.en_US
dc.subjectالاستثمار في قطاع النقل الجويen_US
dc.subject- International Air Transport Contracten_US
dc.subjectThe Warsaw Convention to unify some specialized rules in air law.en_US
dc.subjectInvestment in the aerospace industry.en_US
dc.subject- The Montreal Convention, to unify the rules of air transport.en_US
dc.titleالتحكيم في عقد النقل الجوي الدولي للبضائعen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de droit - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sayah-abir.pdf2,16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.