Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/14443
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | فضيلة تومي | - |
dc.contributor.author | حــــــــــاجي, صبرينة | - |
dc.contributor.author | هـــــادفي, فطيمة الزهرة | - |
dc.date.accessioned | 2017 | - |
dc.date.available | 2017 | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.issn | ma | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/14443 | - |
dc.description | تخصص : إذاعــــــــة و تـــــــــلفزيون | en_US |
dc.description.abstract | تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على مدرسة الأطفال المعاقين سمعيا بورقلة –بسمة أمل – وذلك من خلال ربورتاج مصور حول هذه المدرسة، ويتجلى هذا الربورتاج في التعرف على المدرسة والأطفال – الطفل الأصم - فيها و كذا التعرف على الإعاقة السمعية وأسبابها . وقد اعتمدنا على المنهج الوصفي باعتباره المنهج الملائم للدراسة، في حين مرهذا الروبورتاج بعدة مراحل : - مرحلة ما قبل التصوير . - مرحلة التصوير . - مرحلة ما بعد التصوير . - وشارة البداية وشارة النهاية . - التقطيع التقني . | en_US |
dc.description.abstract | The aim of thisstudyis to identify the school of childrenwithhearingdisabilitiesin Ouargla - Basmat Amal - through a photographic reportage about thisschool. This isreflected in the identification of the school and the children - the deafchild - in it, as well as the recognition of the hearingdisability and its causes. We have relied on the descriptive approach as the appropriatemethod of study, while the Rortagnapassedthroughseveral stages: - Pre-imaging. - Photography stage. - Post-imaging. - The starting badge and the end badge. - Technicalshredding. | - |
dc.publisher | univ-ouargla | - |
dc.subject | الإعاقة السمعية | en_US |
dc.subject | الطفل الأصم | en_US |
dc.subject | Hearingdisability | en_US |
dc.subject | deafchild | en_US |
dc.title | روبـــــورتاج مصور مــدرســـة المعــــــاقين ســمعـيا بورقلة بســـمة أمـــــل | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
hadji-hadfi.pdf | 2,07 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.