Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/14787
Title: اتجاهات تلاميذ المرحلة النهائية من التعليم الثانوي نحو دروس الدعم دراسة ميدانية على عينة من تلاميذ تعليم ثانوي بمدينة تقرت
Authors: بوسعدة بلقاسم
بوطي, هناء
Keywords: دروس الدعم
التعليم الثانوي
Issue Date: 2017
Publisher: univ-ouargla.
Abstract: تهدف الدراسة الحالية لمعرفة إتجاهات تلاميذ المرحلة النهائية من التعليم الثانوي نحو دروس الدعم، المتكونة من 120 تلميذ وتلميذة ، والتي تم فيها استخدام المنهج الوصفي وقد صممت فيها أداة لقياسها بالاعتماد على أساليب إحصائية ، وخلصت الدراسة إلى النتائج التالية : - أن إتجاهات تلاميذ المرحلة النهائي من التعليم الثانوي نحو دروس الدعم كانت إيجابية . - لا توجد فروق دالة إحصائيا في إتجاهات تلاميذ النهائي من التعليم الثانوي نحو دروس الدعم باختلاف الجنس - لاتوجد فروق دالة إحصائيا في إتجاهات تلاميذ النهائي من التعليم الثانوي نحو دروس الدعم باختلاف التخصص
The present study aims at identifying the attitudes of the students of the final stage of secondary education towards the support classes, which consisted of 120 students and students, in which the descriptive method was used and a tool was designed to measure them based on statistical methods. The study concluded the following results: - The attitudes of students in the final stage of secondary education toward support classes were positive. - There are no statistically significant differences in the attitudes of the final students from secondary education towards support classes according to sex - There are no statistically significant differences in the attitudes of the final students from secondary education toward support classes according to specialization
Description: قسم علم النفس وعلوم التربية
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/14787
ISSN: sa
Appears in Collections:Département de sociologie et de la démographie - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
boti-hana.pdf1,66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.