Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/15301
Title: التركيب المنهجي عند عبد المالك مرتاض قصيدة – أين ليلاي – أنموذجاً
Authors: .هاجر، مدقن
وقاد, حورية
Keywords: التركيب المنهجي
أين ليلاي
التفكيكية
السيميائية
التلفيق
التكامل
مرتاض
methodological structure
Ayna laylai
decomposition
semiotics
fabrication
integration
Mortad
Issue Date: 2017
Series/Report no.: 2017;
Abstract: تسعى هذه الدراسة إلى البحث في ظاهرة التركيب المنهجي عند عبد المالك مرتاض، ورؤيته للمنهج وكيفية تطبيقه في ممارساته النقدية من خلال كتابه (ألف- ياء) الذي درس فيه قصيدة (أين ليلاي) لمحمد العيد آل خليفة مؤمنا بمبدأ المثقفة الواعية. وقد حاول تجسيد ما قدمه تطبيقيا إلا أنه لم يستطع التخلص من تراثيته التي هيمنت عليه رغم محاولته الجادة. Cette étude vise à la recherche sur le phénomène de l'installation systématique lorsque Abdul Malik Mrtad, et sa vision du programme et la façon de l'appliquer dans les pratiques monétaires par le biais de son livre (A. y) qui a étudié le poème "Ayna Laylai" Mohammed El aid Al Khalifa, croyant au principe de cultivé conscient. Il a essayé son incarnation, mais il n'a pas un appliqué de ne pas se débarrasser de Trach, qui a été dominé par sérieux malgré sa tentative. This study seeks to investigate the phenomenon of the methodological structure of Abdulmalek Murtaza, his vision of the methodology and how to apply it in his monetary practices through his book (A - y), where he studied the poem "Ayna Layali" by Mohammed El Aid Al Khalifa. He tried to embody what he had applied, but he could not get rid of his legacy, despite his serious attempt.
Description: الجمهورية الجزائرية الديمقراطية الشعبية وزاة التعليم العالي والبحث العلمي جامعة قاصدي مرباح - ورقلة - كلية الآداب واللغات قسم اللغة والأدب العربي التخصص : نقد أدبي ومصطلحاته
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/15301
ISSN: FA
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Wegad-houriya-ilovepdf-compressed.pdf8,15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.